چرا جزیره هندورابی مقصد عشاق است؟

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران: اگر در پی مقصدی خاص و آرام می شد و از سرما هم بیزارید چمدان ببندید و راهی جنوب شوید اما نه به مقصدی تکراری بلکه جزیره بکر و خاص به نام هندورابی. جزیره ای که معروف به جزیره عشاق است.

چرا جزیره هندورابی مقصد عشاق است؟

به گزارش وبلاگ خبری ، هندورابی (هِندُرابی) یکی از جزایر خلیج فارس و از توابع جزیره کیش است که بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است. این جزیره مجذوب نماینده در استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه و بخش کیش قرار گرفته است.این جزیره را مقصد گردشگران خاص پسند است و اگر یک بار به آن سفر کنید هرگز زیبایی های این جزیره خاص را از یاد نخواهید برد مخصوصا برای عشاق.

هندورابی جزیره ای بسیار بکر است و جمعیت اندکی در آن زندگی می نمایند. طبق سرشماری سال 1396، 191 نفر شامل 50 زن و 141 مرد در این جزیره زندگی می نمایند. آنها عرب تبار هستند و به زبان های عربی و فارسی صحبت می نمایند.

در سندهای قدیمی درباره نام این جزیره به جای هندورابی از عنوان ابرون استفاده شده است. هلندی ها هم در سال 1645 نام این جزیره را هورن گذاشته اند.

براساس یک افسانه محلی هند و رابی نام یک زوج عاشق بوده که به این جزیره می آیند و باهم زندگی می نمایند. پس با توجه به نامش این جزیره می تواند مکانی افسانه ای برای عشاق هم باشد که می توانند در آن زیباترین خاطرات عاشقانه خود را بسازند.

از ویژگی های این جزیره زیبا باید به مسطح بودن آن اشاره نمود. بلند ترین نقطه هندورابی بیشتر از 45 متر ارتفاع ندارد و در این جزیره تقریبا هیچ ارتفاعی نخواهید دید. یکی دیگر از ویژگی های هندورابی که این جزیره را برای بازدیدنمایندگان مجذوب نماینده می نماید وجود جاذبه های تاریخی در کنار زیبایی های طبیعی آن است.

جزیره هندورابی توانسته است طبیعت بکر خود را با اینکه کوچک و منزوی است حفظ کند. این جزیره در خلیج فارس واقع شده است. هندورابی جزیره ای بکر و آرام برای افرادی است که دوست دارند تعطیلات خود را در ساحلی که مناسب تفریحات ساحلی و شناست بگذرانند.

چطور و چگونه به جزیره هندورابی برویم؟

اگر بخواهید زمینی سفر کنید باید از جزیره کیش به هندورابی بروید. چطور؟ باید از طریق قایق هایی که در اسکله ماهیگیری کیش هستند به هندورابی بروید. وقتی سوار یکی از این قایق ها شوید یک ساعت و نیم بعد در هندورابی خواهید بود.

از بندر چیرویه هم می توانید با قایق خود را به هندورابی برسانید. نزدیکترین مسیر به این جزیره، بندر چیرویه واقع در بندر لنگه است. از این بندر تا هندورابی تنها 20 دقیقه در راه هستید و با قایق موتوری می توانید به جزیره بروید. روستای چیرویه در فاصله 320 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است و زمینی هم می گردد به آن رسید.

افرادی که به سفر دریایی و زمینی علاقه ای ندارند نگران نباشند چون راه دومی هم برای رسیدن به این جزیره وجود دارد. فرودگاه هندورابی در سال 1396 به بهره برداری رسید؛ پس راه دوم رسیدن به این جزیره راه هوایی است. با این حال هنوز بیشتر گردشگران و مسافران به علت مجذوب نمایندهیت های سفر دریایی و کشتی سواری راه اول یعنی سفر زمینی را برای رسیدن به هندورابی انتخاب می نمایند.

لاک پشت ها در جزیره مرجانی هندورابی

از اواسط اسفند تا اواخر خرداد ماه ساحل های جزیره تبدیل به بستری برای تخم گذاری تمام لاک پشت های منطقه می شوند. لاک پشت های کوچک و بزرگ هر ساله به این جزیره می آیند و در آرامش و امنیت جزیره چاله هایی برای تخم گذاری درست می نمایند.

این پدیده می تواند یکی از زیباترین صحنه هایی باشد که در زندگیتان دیده اید. بیرون آمدن لاک پشت ها از تخم و سرازیر شدنشان به سمت آب هم یکی دیگر از اتفاقات محیط زیستی است که در سفر به هندورابی می توانید شاهد آن باشید.

سفر به جزیره هندورابی تنها به معنی بازدید از روستاها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیست. کلوپ دریایی جزیره تفریحات آبی مجذوب نمایندهی را برای گردشگران فراهم کرده است.

اگر به غواصی علاقه دارید یکی از زیباترین ساحل های مرجانی با لاکپشت ها و دیگر موجودات دریایی در اینجا در انتظار شما است. ساحل های کم عمق و زلال این جزیره محیط روشن و مناسبی برای غواصی فراهم کرده است. تفریحات دیگری مثل جت اسکی، موتور سواری در ساحل، سافاری و … هم از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می توانید آنها را در کلوپ تفریحات دریایی امتحان کنید.

در جزیره هندورابی روستایی به نام روستای هندرابی وجود دارد. در نزدیکی این روستا آثار خرابه های روستای الدورات دیده می گردد. در یک کیلومتری جنوب غربی این روستا هم آثار روستای دیگر یعنی روستای الصراه به چشم می خورد. در این خرابه ها آثار مختلفی از دوران خیلی قدیم یافت شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا جزیره هندورابی مقصد عشاق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جزیره هندورابی مقصد عشاق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید