چرا جستجوگران گنج به دره زمان می فرایند؟

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران : اگر اهل رودخانه گردی باشید و دنبال مقاصد سرزنده. یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم ؛ زمان را از دست ندهید و راهی دره زمان شوید.

چرا جستجوگران گنج به دره زمان می فرایند؟

به گزارش وبلاگ خبری ، دره زمان تنگه ای است شگفت انگیز در شهرستان پلور مازندران. زمانی که تابلوی ورودی شهرستان پلور آمل را در جاده دیدید، باید از جاده اصلی خارج شده و راهی جاده فرعی شهرستان پلور شوید. بعد از اینکه کمی جهت را طی نمودید، در سمت چپ خود یک جاده فرعی دیگر را مشاهده خواهید کرد که شما را به سمت رودخانه لار راهنمایی می نماید. شما باید این جهت را پیش بگیرید تا به یک پل سنگی برسید. دقیقا از همان پل سنگی سفر شما به دره زمان شروع خواهد شد.

درباره این تنگه زیبا افسانه های زیادی برسرزبان هاست. افسانه هایی در خصوص فرارمحلیان به این تنگه برای دوره از حمله دشمنان و مخفی کردن گنج هایشان در همین منطقه و بعلاوه تلاشی که نسل های بعدی برای یافتن این گنج ها کردند. بهرحال گنجی هم درمیان نباشد نشاط و انرژی مثبت این تنگه و حال خوبی که ارمغا طبیعت است همان گنجی است که در روزمرگی های زندگی شهری پیدا نمی گردد اما در تنگه زمان طبیعت به شما ارزانی خواهد داشت.

دره زمان نقطه ای خوش آب وهوا از آمل است که حتی توقف چنددقیقه ای در آن هم حالتان را خوب می نماید. این دره از برترین انتخاب ها برای سفر در تابستان گرم است. دره ای با آب خنکی که در میان صخره هایش در جریان است و نسیم و هوای لطیفی که صورت تان را نوازش می نماید، قطعاً مکان مناسبی برای گردشی تابستانی خواهد بود.

دره زمان کجاست؟

فاصله دره زمان از تهران اندک و حوالی دو ساعت است.. در این دره با رودخانه ای طرف هستید که با عبور از آن، وارد تنگه ای عمیق می شوید. تنگه ای که شما را از دو سو دربرمی گیرد و روی سرتان سایه ای خنک می اندازد. حالا شما هستید و آب خنک رودخانه ای که میان تنگه جاری است.

آب رودخانه هم گاهی کم ارتفاع تر می گردد و گاهی ارتفاعش بیشتر است. پس باید خودتان را برای زدن به دل رودی آماده کنید که در بعضی نقاط تا بالای کمرتان هم شما را در آب فرو می نماید. در جهت گشت وگذارتان در تنگه، حوضچه های آبی هم خواهید دید که اگر شنا بلد باشید، تن زدن به آنها شیرین خواهد بود. البته یادتان باشد که عمق آب چندان کم نیست و باید نکات ایمنی را در شناکردن به خاطر داشته باشید.

توصیه های مهم

این مقصد برای کمپ زدن مناسب نیست ،پیاده روی طولانی دارد و شب ها هوا بسیار خنک است از این رو برای سفرهای یک روزه مناسب است و برای بچه ها هم مناسب نیست چون راه رفتن در آب سرد که ارتفاع آن در بعضی از نقاط زیاد است هم برای بچه ها شدنی و آسان نیست.

چون در آب رودخانه خیس می شوید، پس حتماً لباس های اضافی در کوله پشتی تان بگذارید و حوله را هم از قلم نیاندازید. این را هم یادتان باشد که اگر گوشی تلفن همراه تان ضدآب نیست، در طول سفر خیس و خراب خواهد شد. پس یا گوشی را با خود نبرید یا از کیسه های ضدآب مطمئن برای قراردادن گوشی در آن بهره ببرید تا آسیبی نبیند.

برترین فصل سفر

تنها فصلی که می توان به دره زمان سفر کرد فصل تابستان است حتی در فصل بهار نیز هوای دره بسیار سرد و سوزان است و هرکسی تحمل رفتن به دره زمان در این هوا را ندارد. در فصل پاییز و زمستان نیز آنقدر بارندگی و یخبندان زیاد است که جهت دسترسی به دره به طور کامل بسته است. پس برترین کار این است که در تابستان از گرمای هوای شهر به این منطقه پناه ببرید و از هوای خنک و دلپذیر آن لذت ببرید.

نحوه دسترسی

برای دسترسی به دره زمان باید به وسیله جاده هراز به آن برسید، برای این امر باید پس از پلور اولین دور برگردان به سمت تهران را وارد شوید و پس از طی مسافت اندکی زمانی که در سمت چپ خود یک جاده فرعی دیگر مشاهده کردید به سمت آن بپیچید. این جهت شما را به سمت رودخانه لار می برد و در میانه آن یک پل سنگی وجود دارد که این پل سنگی به سمت دره زمان منتهی میگردد. جهت رسیدن به دره از تهران حدود 45 دقیقه طول می کشد.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا جستجوگران گنج به دره زمان می فرایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جستجوگران گنج به دره زمان می فرایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید