چرا جناح های سیاسی و قومی از رویارویی با اشرف غنی پرهیز می نمایند؟

به گزارش وبلاگ خبری، نشریه آمریکایی مهمترین عوامل تحکیم دولت اشرف غنی را حمایت نظامی دائمی آمریکا و ادامه یاری های خارجی از دولت افغانستان دانست که مانع مقابله جناح های سیاسی و قومی با وی می گردد.

چرا جناح های سیاسی و قومی از رویارویی با اشرف غنی پرهیز می نمایند؟

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ خبری، با وجود گذشت حدود یک ماه و نیم از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هنوز نتایج ابتدایی اعلام نشده و نگرانی هایی وجود دارد که اعلام نتایج منجر به ناآرامی، خشونت و یا کشاندن کشور به سمت بحران گردد.

نشریه آمریکایی وار آن راکس در این باره نوشت: دولت افغانستان که متهم به فساد است به دلیل حمایت های آمریکا و یاری های خارجی به جای پرداختن به کارکرد مثبت کوشش هایش را متمرکز حذف بازیگران سنتی نموده اما با این حال نیز نتوانسته بر افغانستان کنترل داشته باشد.

این نشریه با اشاره به کوشش اپوزیسیون دولت برای ایجاد دولت موقت مهمترین عامل تحکیم کنترل دولت غنی و نیز عامل بازدارنده رویارویی جناح های سیاسی و قومی با دولت را حمایت دائم نظامی آمریکا و یاری های اقتصادی بین المللی دانست.

در ادامه این گزارش آمده که غنی و مشاروانش در طی این سال ها کارنمودهای دولت را به قیمت به حاشیه کشیدن بازیگران سنتی که پس از سقوط طالبان ثروت و قدرت را در پست های دولتی جمع نموده بودند، در اولویت قرار داده است.

گزارش می افزاید که بعضی از ارزشمندترین منابع افغانستان شامل اقتصاد غیرقانونی مواد مخدر، مواد معدنی گرانبها است و بیشتر نقاط مرزی کشور تحت تأثیر ذینفعان سنتی واقع شده است.

وار آن راکس می افزاید که ثبات دولت و اقتصاد افغانستان بیش از حد به یاری های بین المللی و نیروهای آمریکایی متکی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا جناح های سیاسی و قومی از رویارویی با اشرف غنی پرهیز می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جناح های سیاسی و قومی از رویارویی با اشرف غنی پرهیز می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید