گنبد مینا ؛ در آسمان غوطه ور شوید

به گزارش وبلاگ خبری، گنبد مینا آدم را به یاد فیلم های تخیلی ژول ورن می اندازد. سرت را بالا می آوری و بووووم! یک کهکشان بالای سرت قرار گرفته است و انگار در آسمان غوطه ور شده ای.

گنبد مینا ؛ در آسمان غوطه ور شوید

گنبد مینا یکی از دیدنی های جدید پایتخت است. جاذبه ای که هم برای پدر و مادرها جذاب است و هم بچه ها را به سرزمین زیبای رویا می برد. در واقع داستان از این قرار است: رصد آسمان و تماشای ستاره ها و سیاره ها از میلیون ها سال قبل برای آدم ها جذاب بوده و هنوز هم جذاب به نظر می رسد. حالا گنبد مینا آماده است پای تان را از زمین جدا کند و شما را به سرزمین رازآلود کهکشان ها ببرد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم به گنبد مینا برویم و کمی در آسمان غوطه ور شویم.

گنبد مینا دقیقاً چیست؟

یک بنای تقریباً کروی شکل که در آسمانش می توانید اجرام آسمانی را رصد کنید. فرق گنبد مینا با رصدخانه این است که در رصدخانه به یاری تلسکوپ، آسمان واقعی را می بینید. اما در گنبد مینا، همه چیز شبیه سازی شده است. کافی است نگاه تان را تا سقف گنبد بالا ببرید و در آسمان شناور شوید. گنبد برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند، عالی ترین مکان برای گشت و گذار و تفریح به شمار می رود.

گنبد مینا کجاست؟

جواب کوتاه: پارک منظومه شمسی. و حالا جواب بلند: در بزرگراه حقانی و جایی بین پارک نوروز و بوستان آب و آتش. اگر می خواهید با مترو به گنبد بروید، باید در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید. به بوستان طالقانی بروید و از روی پل طبیعت رد شوید تا به پارک آب و آتش برسید. سپس چند قدم دیگر بروید تا به گنبد برسید. همواره راهنمایانی در پارک وجود دارند که هدایت تان می نمایند که باید از کدام جهت بروید. نترسید. گم نمی شوید.

در گنبد چه خبر است؟

گنبد طراحی شده تا بازدیدنمایندگان بتوانند فضای کهکشان را از نزدیک لمس و تجربه نمایند. بنابراین بالای سرتان چیزی شبیه به آسمان شب قرار گرفته است. در موزه دالانی این مجموعه هم می توانید تصاویر جذابی از فضا و عجایب روی زمین، مثل کویر لوت، را ببینید. جذاب ترین بخش آن، سینمای چندبعدی است. روی جایگاه مخصوص می نشینید، پشتی جایگاه را به حالت درازکشیده در می آورید. به سقف خیره می شوید و برای تان فیلم های جذابی از فضا پخش می نمایند. با تکنولوژی جایگاه ها، صداهایی متفاوت و عجیب را نیز می توانید هنگام تماشای فیلم بشنوید و هیجان بیشتری را تجربه کنید.

نکات مهم در بازدید از گنبد

در برخی شب های سال که شرایط آسمان مناسب است، برنامه رصد با تلسکوپ در مجموعه اجرا می گردد. اگر سایت گنبد را دنبال کنید، در جریان اطلاع رسانی های برنامه های موضوعی و فوق العاده آن قرار خواهید گرفت. برای بازدید از گنبد، یک ساعت و نیم زمان اختصاص دهید. در واقع سانس های بازدید را این گونه طراحی نموده اند. در نظر داشته باشد فقط در آخر هفته، یعنی پنجشنبه و آدینه می توانید از گنبد دیدن کنید. آن هم از 6 عصر تا 11 شب!

منبع: پیام دلتا

به "گنبد مینا ؛ در آسمان غوطه ور شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبد مینا ؛ در آسمان غوطه ور شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید