6 دلیل برای خرید گلکسی A15 سامسونگ (و 3 دلیل برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ خبری، سامسونگ به روزرسانی گوشی های هوشمند خود از سری A را آغاز کرده و گلکسی A15 را به عنوان جانشین گلکسی A14 پرفروش، به بازار عرضه کرده است. این گوشی هوشمند مالی نسبت به گوشی نسل قبلی خود با برخی به روزرسانی های پیشرفته ای همراه شده است. با این حال، علی رغم نقاط قوت زیادی در این گوشی هوشمند دیده می شود، نقاط ضعفی نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. اگر شما هم نسبت به خرید این گوشی تردید دارید، ما در این مقاله به بررسی 6 دلیل برای خرید گوشی گلکسی A15 سامسونگ و 3 دلیل برای عدم خرید آن خواهیم پرداخت.

6 دلیل برای خرید گلکسی A15 سامسونگ (و 3 دلیل برای نخریدن)

مشخصات فنی گوشی گلکسی A15 سامسونگ در یک نگاه

تاریخ رونمایی و عرضه11 دسامبر 2023 (25 آذر 1402) - 16 سپتامبر 2023 (30 آذر 1402)
ابعاد و وزن160.1 در 76.8 در 8.4 میلی متر - 200 گرم
کیفیت ساختپنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت - پنل جلویی شیشه- فریم از جنس پلاستیک باکیفیت
استاندارد مقاومتیندارد
فناوری های نمایشگرصفحه نمایش Super AMOLED - رفرش ریت 90 هرتزی و بیشینه روشنایی 800 نیت
اندازه نمایشگر6.5 اینچ (103.7 سانتی متر مربع)
نسبت نمایشگر به بدنه٪84.2
وضوح تصویر1080 در 2340 پیکسل - چگالی 396 پیکسل بر هر اینچ
محافظ صفحهمحافظ شیشه گرما دیده
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 14 / رابط کاربری One UI 6
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی4 سال نرم افزاری و 5 سال امنیتی
پردازندهتراشه 6 نانومتری و هشت هسته ای Dimensity 6100 Plus مدیاتک
مشخصات فنی پردازندهدو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز
گرافیکپردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی

4 گیگابایت حافظه داخلی و 128 گیگابایت حافظه رم

6 گیگابایت حافظه داخلی و 128 گیگابایت حافظه رم

8 گیگابایت حافظه داخلی و 128 گیگابایت حافظه رم

8 گیگابایت حافظه داخلی و 256 گیگابایت حافظه رم

نوع حافظه داخلیاز نوع UFS 3.1
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SDدارد - مشترک با درگاه سیم کارت دوم
دوربین اصلی50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 - فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز
دوربین دوم5 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم2 مگاپیکسلی ماکرو - با گشودگی دیافراگم f/2.4 - اندازه 0.61 میکرومتر پیکسل
قابلیت فیلم برداری کیفیت 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
قابلیت فیلم برداری کیفیت 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه
باتری5000 میلی آمپر ساعت
شارژر25 واتی
شارژر درون جعبهقرار ندارد
جک 3.5 میلی متری صدادارد
نوع اسپیکر اسپیکر مونو
حسگرهای گوشیحسگر اثرانگشت (تعبیه شده روی دکمه پاور) -شتاب سنج -قطب نما
رنگ بندی آبی روشن- سرمه ای تیره
قیمتحدود 175 دلار

دلایل خریدن گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A15

1. طراحی ظریف و خوش دست

در بازار گوشی های هوشمند مالی، شاید کمتر کاربری به طراحی این گوشی ها توجه کند و آن را به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی برای خرید مد نظر قرار دهد. اما به هر حال طراحی یک گوشی هوشمند می تواند حسی خاص و متفاوتی را به کاربر منتقل کند. به همین علت، شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند به شدت روی طراحی محصولات خود وقت و سرمایه می گذارند تا محصول ارائه شده به کاربران شیک، مجذوب کننده و خوش ظاهر باشد. سامسونگ که یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان به شمار می رود، از سال گذشته رویکرد مجذوب کنندهی را برای طراحی گوشی های میان رده و مالی خود در نظر گرفته و می خواهد که همه گوشی های هوشمندی که تولید می کند، حداقل از لحاظ طراحی در هر رنج قیمتی که هستند، حرفی برای زدن در میان رقبای خود داشته باشند. به همین علت این شرکت از طراحی گوشی های پرچم دار خود در گوشی های میان رده و حتی مالی استفاده کرده و خوشبختانه این روند را در سری تازه محصولاتش به عنوان مثال گوشی گلکسی A15 نیز ادامه داده است.

گوشی گلکسی A15 5G، تعهد سامسونگ به فرم و عملکرد مناسب در طراحی خود را به خوبی نشان می دهد. این محصول با اینکه جزو گوشی های هوشمند مالی بازار به شمار می رود، اما ظاهری شیک و امروزی دارد. ساختار مستحکم، به این گوشی ظاهری لوکس و با کیفیت بخشیده که در گوشی های این رنج قیمت، خیلی کم دیده می شود؛ بنابراین گلکسی A15 5G، چیزی بیش از یک گوشی هوشمند ساده است و با بهبودهایی که در طراحی آن اعمال شده، به کاربران تجربه ای بی نظیر و استثنایی از یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را ارائه می دهد. وقتی برای اولین بار این گوشی هوشمند را در دست می گیرید، ظرافت طراحی آن را شما مجذوب خود خواهد کرد. همچنین سامسونگ در طراحی این گوشی از لبه های گرد و نازک بهره برده که اجازه می دهد گوشی به طور کامل درون دست کاربران جای بگیرد و خیلی ساده کاربران تنها با یک انگشت نیز بتوانند با آن کار بکنند.

از لحاظ وزنی این گوشی نسبت به نسل قبلی کمی سبک تر شده و سنگینی وزن آن تنها به 200 گرم می رسد و این نکته مثبتی به شمار می رود. همچنین باید به کمتر شدن ضخامت این گوشی نیز اشاره کنیم که با داشتن ضخامت تنها 8.4 میلی متر، بهترین گزینه برای کاربرانی است که در پی ظرافت طراحی در گوشی های هوشمند مالی هستند. سامسونگ در طراحی گوشی هوشمند گلکسی A15 5G، برای بدنه آن از پلاستیک باکیفیت استفاده کرده است. با در نظر گرفتن قیمت این گوشی، استفاده از پلاستیک در بدنه، امری قابل پذیرش و قابل انتظار است. بنابراین، در این گوشی، خبری از پنل پشتی شیشه ای یا فلزی نیست. روی پنل جلویی این گوشی از یک شیشه محافظ حرارت دیده استفاده شده که در مورد مقاومت آن اطلاعات زیادی در دسترس نیست. غول فناوری کره ای همچنان از الگوی شبکه ای روی بدنه این گوشی بهره برده که آن را در گوشی نسل قبلی نیز دیده بودیم. به لطف این طراحی، گوشی از روی دست کاربران سر نمی خورد.

یکی از ویژگی های مثبت طراحی گوشی هوشمند گلکسی A15 5G، مات شدن بدنه پشتی آن نسبت به سری قبلی است. این ویژگی باعث کاهش دیده شدن لکه های چربی و اثر انگشت روی آن می شود و خبر خوبی برای کاربرانی است که بدون بهره گیری از کاور محافظ، از گوشی خود استفاده می کنند. همچنین یکی دیگر از اقدامات بسیار مجذوب کنندهی که سامسونگ روی این گوشی هوشمند تازه خود پیاده کرده، کم کردن حاشیه های اطراف نمایشگر به شکل محسوسی است و اکنون شما به ویژه در بخش بالایی گوشی حاشیه های نازک تری نسبت به نسل قبلی روی این گوشی می بینید. در فریم سمت راستی این گوشی هوشمند مالی تازه سامسونگ دکمه ی پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده می شوند. در فریم پایینی شاهد قرارگیری یک میکروفون، پورت شارژ USB-C، بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا هستیم. در فریم سمت چپ نیز درگاه سیم کارت به چشم می خورد. دوربین سلفی نیز درون حفره نمایشگر قرار گرفته و دقیقاً وسط صفحه نمایش این گوشی دیده می شود.

سامسونگ گوشی مالی تازه نفس خود را در دو رنگ آبی روشن و سرمه ای تیره به کاربران ارائه می دهد. گلکسی A15 5G، همچنان از حسگر اثر انگشت استفاده می کند و سامسونگ آن را همچون نسل قبلی، روی دکمه پاور قرار داده است. این حسگر اثر انگشت با سرعت و دقت بالا، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد. به طور کلی، طراحی ساده و مجذوب کننده گلکسی A15، اگرچه با بدنه ای تمام پلاستیکی همراه شده، اما از آن جایی که DNA طراحی گوشی های پرمیوم این شرکت در آن وجود دارد، به هیچ عنوان حس ارزان بودن را به کاربران القا نمی کند و می تواند گزینه عالی برای کاربران ظریف پسند باشد.

2. استفاده از پنل Super AMOLED به جای پنل LCD

اگرچه گوشی های هوشمند سامسونگ در هر رنج قیمتی که باشند، در بخش نمایشگر حرف های زیادی برای ارائه در میان رقبای خود دارند، اما سامسونگ در گوشی مالی تازه خود دست به سنت شکنی فوق العاده مجذوب کنندهی زده و گلکسی A15 را با یک پنل Super AMOLED روانه بازار کرده است. برای یادآوری باید اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی A14 مجهز به یک پنل LCD است و گلکسی A15 به تعبیری، اولین گوشی سامسونگ در سری گلکسی A10 است که از پنل Super AMOLED پشتیبانی می کند. نمایشگرهای Super AMOLED سامسونگ با داشتن ویژگی های کاربرپسند از جمله نمایش رنگ های پویا، رنگ سیاه عمیق و زوایای دید گسترده، تجربه بی نظیری را برای کاربران به ارمغان می آورند. همچنین، به علت قابلیت نمایش رنگ های پویا و رنگ سیاه عمیق، در مصرف باتری نیز صرفه جویی می شود.

رنگ ها در این نمایشگر به صورت کاملاً واضح و شفاف نشان داده می شوند و کنتراست مناسبی دارند که همه این موارد باعث بهبود تجربه کاربری در این گوشی هوشمند سامسونگ خواهد شد. غول کره ای جهانی فناوری اندازه نمایشگر این گوشی را حدود یک اینچ نسبت به نسل قبلی کاهش داده و اکنون با یک نمایشگر 6.5 اینچی روبرو هستیم که محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 1080 در 2340 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی در هر اینچ 396 پیکسل و نسبت تصویر آن 19.5:9 است. همچنین سامسونگ حدود 83.4 درصد از پنل جلویی گلکسی A15 را به نمایشگر اختصاص داده و این آمار و ارقام نسبت به نسل قبلی حدود 4 درصد افزایش یافته است. این موضوع به وضوح به کاهش حاشیه های اطراف نمایشگر این گوشی اشاره می کند که باعث می شود محتواهای تصویری بیشتری به کاربران نشان داده شود.

گلکسی A15 همچون نسل قبلی از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می کند و سامسونگ این گوشی را به رفرش ریت 120 هرتزی ارتقاء نداده است. البته در حالت کلی، فرق چندان محسوسی بین نمایشگر 90 هرتزی و 120 هرتزی وجود ندارد و فقط آن دسته از کاربرانی متوجه این تفاوت خواهند شد که تجربه بازی کردن در نمایشگر 120 هرتزی را داشته باشند. با توجه به اینکه آیفون 14 800 دلاری اپل همچنان نمایشگر 60 هرتزی دارد، پشتیبانی از این نرخ رفرش ریت می تواند همچنان یک مزیت خوب برای این گوشی هوشمند مالی سامسونگ محسوب شود. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی نیز به 800 نیت می رسد که برای استفاده در زیر نور معمولی خورشید کار راه انداز خواهد بود، اما در زیر نور شدید کاربران با مشکلاتی روبرو خواهند شد. در مجموع، گلکسی A15 سامسونگ به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان قیمت، نمایشگر با کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و می تواند رضایت کلی کاربران را در این زمینه به خود جلب کند.

3. پردازنده کار راه انداز

سامسونگ در بخش پردازنده نیز تغییرات مثبتی را برای گلکسی A15 ایجاد کرده است. این شرکت برای گوشی مالی تازه خود از تراشه 6 نانومتری Dimensity 6100 Plus مدیاتک استفاده کرده که یک تراشه تازه نفس به شمار می رود و قدرت پردازشی مناسب و مصرف انرژی بسیار بهینه ای دارد. هسته مرکزی این پردازنده هشت هسته ای دارای دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز است. در کنار این تراشه باید به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز اشاره کنیم که به انجام وظیفه می پردازد. سامسونگ در این گوشی مالی خود نیز با حافظه 64 گیگابایتی خداحافظی کرده و 4 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته که از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می کند و کاربران قادر خواهند بود تا فضای ذخیره سازی آن را افزایش دهند.

از لحاظ عملکرد پردازشی، کاربران به لطف پردازنده خوب مدیاتک هیچ مسئله ای برای انجام کارهای روزمره خود نخواهند داشت و اپلیکیشن ها را با سرعت بسیار مناسبی برای کاربران اجرا می کند. همچنین شما تا حد زیادی می توانید روی قدرت این پردازنده برای اجرای بازی های گرافیکی (البته با تنظیمات گرافیکی کم) حساب باز کنید و لگ و باگ زیادی در این زمینه مشاهده نخواهید کرد. البته اگر به قصد گیمینگ تصمیم به خرید این گوشی هوشمند تازه سامسونگ دارید، توصیه می کنیم که از مدل های با کانفینگ بالای این محصول استفاده کنید تا تجربه بهتری داشته باشید. همچنین باید انتظار داغ کردن این گوشی هوشمند در حین بازی کردن را نیز داشته باشید، اما به لطف پردازنده تازه این موضوع چندان آزار دهنده نخواهد بود.

4. اضافه شدن سنسور اولترا واید به سیستم دوربین

سامسونگ در گوشی هوشمند تازه نفس خود از یک سیستم دوربین سه گانه همچون نسل قبلی استفاده کرده، اما کاربران اکنون شاهد یک تغییر مثبت و مجذوب کننده در پنل پشتی این گوشی هستند و آن هم اضافه شدن سنسور اولترا واید به آن و حذف سنسور عمق میدان است. غول فناوری کره ای یک سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 را برای این گوشی استفاده کرده که عملکرد بسیار خوبی دارد و در شرایط نوری مناسب می تواند عکس های با جزئیات مناسب بگیرد و رنگ های ثبت شده نیز به واقعیت نزدیک تر هستند. در گلکسی A15، سنسور اصلی دوربین همچون نسل قبلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 h است و از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند. کیفیت تصاویری که با این دوربین گرفته می شوند، بهبود یافته و کاربران می توانند با تصاویر با جزئیات بیشتر، لحظات خود را به خوبی ثبت کنند.

همچنین دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت 1080P و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. سامسونگ به عنوان سنسور سوم این گوشی از یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز استفاده کرده که انتظار چندانی نمی توان از آن داشت، اما با این حال، در تصاویر گرفته شده با این دوربین در شرایط نوری مناسب، جزئیات به شکل قابل قبولی ثبت شده اند و برای یک گوشی در این رنج قیمتی مناسب است. به طور کلی، گلکسی A15 سامسونگ، سیستم دوربین باکیفیت و مناسبی دارد.

5. پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

سامسونگ به لطف سیاست تازهی که سال گذشته در مورد به روزرسانی گوشی های هوشمند خود در نظر گرفته، بهترین شرکت تولیدکننده گوشی اندرویدی در این زمینه به شمار می رود. به همین علت، گلکسی A15، چهار سال به روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد. این گوشی که اکنون با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 در اختیار کاربران قرار گرفته، تا اندروید 18 را دریافت کند و تا سال 2028 از حفره های امنیتی در امان خواهد بود.

6. افزایش سرعت شارژ و عمر باتری بسیار خوب

تغییرات مثبت گلکسی A15 سامسونگ نسبت به نسل قبلی اش در بخش باتری و شارژدهی نیز ادامه دارد. سامسونگ حداکثر سرعت شارژ قابل پشتیبانی این گوشی را به 25 وات ارتقاء داده تا این گوشی هوشمند در مدت زمان کمتری شارژ شود. باید اشاره کنیم که گلکسی A14 از حداکثر سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می کند. گوشی مالی تازه سامسونگ همچون نسل قبل به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که در صورت استفاده معمولی حداقل دو روز برای کاربران شارژدهی به همراه خواهد داشت. شارژ این گوشی از طریق یک کابل USB-C موجود در جعبه صورت می گیرد، اما کاربران باید آداپتور 25 واتی آن را به صورت جداگانه خریداری کنند.

دلایل نخریدن گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A15

1. دوربین سلفی معمولی

معمولاً دوربین سلفی گوشی های هوشمند مالی سامسونگ، کیفیت خیلی بالایی ندارند و این موضوع ظاهراً در گلکسی A15 نیز همچنان ادامه دارد. سامسونگ بدون هیچ تغییری از سنسور 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 گلکسی A14 در این گوشی تازه استفاده کرده که اگرچه در شرایط نوری مناسب، عکس های سلفی خوبی می گیرد اما خیلی جای مانور دادن ندارد. قابلیت فیلم برداری 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز در این دوربین در دسترس کاربران قرار گرفته است.

2. نداشتن بدنه با استاندارد ضد آب

گوشی های میان رده ارزان قیمت سامسونگ، همچون گلکسی A34، با پشتیبانی از گواهی IP67، استاندارد ضدآب خود را به کاربران ارائه می دهند. انتظار داشتیم که این استاندارد به گوشی های سری A10 نیز منتقل شود، اما متأسفانه گلکسی A15 سامسونگ، هیچ مقاومتی در برابر آب و حتی پاشش قطرات آن را ندارد. به همین علت، کاربران باید در استفاده از این گوشی هوشمند تازه احتیاط کنند.

3. قیمت نسبتاً بالا

این محصول مالی تازه سامسونگ به تازگی وارد بازار ایران شده است. با این حال، با توجه به قیمت نسبتاً بالای این دستگاه، بهتر است در صورت علاقه به خرید آن، کمی صبر کرده تا قیمت آن به حد نرمال خود برسد.

منبع: newsdhaka

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 دلیل برای خرید گلکسی A15 سامسونگ (و 3 دلیل برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیل برای خرید گلکسی A15 سامسونگ (و 3 دلیل برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید