آیا مصرف چای می تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟

به گزارش وبلاگ خبری، به گفته محققان، مصرف منظم چای برای سلامتی مفید است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می دهد. با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها این سه بیماری به ترتیب به عنوان اولین، دومین و هفتمین دلیل مرگ شناخته می شوند، افزودن چای به برنامه روزانه می تواند راه حل ساده ای برای بهبود سلامتی و افزایش طول عمر باشد.

آیا مصرف چای می تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟

اگرچه بخش زیادی از چای از آب تشکیل شده است، اما در بیشتر انواع آن کافئین وجود دارد. با توجه به اینکه کافئین یک دیورتیک (ادرارآور) ضعیف است و باعث افزایش حجم ادرار می گردد، بسیاری از افراد بر این باورند که چای کافئین دار باعث دهیدراتاسیون (کم آبی بدن) می گردد و نمی توان آن را جزو مواردی که می توانند به تامین مایعات بدن یاری نمایند، به حساب آورد. اما آیا این باور درست است؟ ما را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراهی کنید تا درباره میزان مصرف چای سیاه در روز و نقش آن در هیدراته نگه داشتن بدن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

میزان مصرف چای سیاه در روز

اگرچه دریافت مایعات کافی یک کار ساده به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که بدن بسیاری از افراد به طور مزمن دهیدراته (کم آب) است. یکی از مسائل مصرف مایعات کافی در طی روز این است که بیشتر مردم نمی دانند چقدر باید مایعات دریافت نمایند.

به طور کلی، توصیه می گردد که در طی روز زنان حدود 2/7 لیتر و مردان حدود 3/7 لیتر مایعات دریافت نمایند که تقریبا 20 درصد آن به وسیله غذاهایی که در طی روز می خوریم، تامین می گردد و مابقی آن را باید به شکل مایعات بنوشیم. به عبارت دیگر، هر روز باید زنان 2/2 لیتر یا 9 لیوان (حدود 236 میلی لیتر) و مردان 3 لیتر یا 13 لیوان مایعات مصرف نمایند.

آب به علت اینکه بدون کالری و کاملا طبیعی است، همچنان برترین چیزی است که می توانید برای پیشگیری از کم آبی بدن مصرف کنید. آب رایج ترین نوشیدنی مصرفی در دنیا است و چای در رتبه بعدی قرار گرفته است.

میوه ها مثل هندوانه، پرتقال، گریپ فروت و ملون منبع خوب آب هستند. سبزیجات هم اگر چه به میزان میوه ها پر از آب نیستند، اما می توانند آب و مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهند. کرفس، خیار، گوجه فرنگی و فلفل سبز از جمله سبزیجاتی هستند که می توانید بهره ببرید. ماست، شیر، سوپ و اسموتی از سایر منابع پنهان آب در رژیم غذایی محسوب می شوند. آبمیوه ها و نوشیدنی های ورزشی هم آبرسان هستند که می توانید به وسیله رقیق کردن آن ها با آب میزان قندشان را کاهش دهید.

نقش چای در تامین آب مورد احتیاج بدن

چای دارای کافئین می تواند یک اثر دیورتیک خفیف داشته باشد. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که کافئین تا زمانی که میزان مصرف آن به حداقل 500 میلی گرم در روز نرسد، به عنوان یک ماده دیورتیک عمل نمی کند. با توجه به اینکه این میزان کافئین معادل حدود 11 تا 18 لیوان چای کافئین دار است، بعید است که شما در طول روز این میزان چای را مصرف کنید. درنتیجه، می توانید چای را همچون آب جزو مایعات مصرفی روزانه خود حساب کنید. مطلب هشدار، قهوه برای این افراد مرگبار است! را از دست دهید.

ارزش غذایی چای

مهم نیست که از چه نوع چای بهره ببرید. خوشبختانه همه آن ها بسیار کم کالری هستند. به عنوان مثال، در هر لیوان چای سبز، چای سیاه و چای سیاه بدون کافئین فقط 2 کالری انرژی وجود دارد. علاوه بر این، چای حاوی میزان کمی ویتامین، مواد معدنی و بعلاوه آنتی اکسیدان است.

فقط به خاطر داشته باشید که چیزی که به چای خود اضافه می کنید هم مهم است. اگر در کنار چای عسل، قند، شکر یا شیرینی می خورید، مراقب میزان مصرف خود باشید. چون کالری حاصل از آن ها زیاد است و به تدریج باعث افزایش وزن می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این 5 روش درمان سوختگی سطحی در خانه را فوری بهبود ببخشید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آیا مصرف چای می تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف چای می تواند جای نوشیدن آب را بگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید