از برج لندن چه میدانید؟

به گزارش وبلاگ خبری، برج لندن نماد لندن است که تمامی گردشگرانی که به این شهر می آیند، از آن بازدید می کنند. برج لندن یک برج معمولی نیست. برج لندن از چندین برج جذاب و مختلف تشکیل شده است که 12 برج آن، قابل بازدید است.

از برج لندن چه میدانید؟

قدمت برج لندن

برج لندن با قدمتی هزارساله، محل زندانی شدن افراد بسیاری در تاریخ بوده است. قدیمی ترین قصر و قلعه اروپا به نظر می رسد که همین برج باشد. در سال 1066 میلادی پادشاه هارولد، برای این که شهر را از شورش های احتمالی محفوظ نگاه دارد، قلعه ای مستحکم ساخت و این قلعه که امروزه با نام برج لندن شناخته می شود، در کنار رودخانه تایمز ساخته شد. بنای اولیه برج لندن بدین شکل امروزی نیست. در طول سال های بعد، برج های کوچکتری در اطراف برج اصلی بنا شد و این برج را گسترش داد.

برج سفید نورمن ها

برج لندن در سال 1240، در زمان پادشاه هنری سوم، محلی برای سکونت خاندان سلطنتی شد. پادشاه هنری برج را با گچ سفید پوشاند. بخش های دیگری هم به برج افزود تا آن را به مکانی برای زندگی خود و خانواده اش تبدیل کند. نورمن ها به خاطر رنگ سفیدی که روی برج را پوشانده بود، به آن برج سفید می گفتند.

کلاهک های پیازی شکل

در برج لندن، 4 مناره می بینید که در ابتدا مناره ها به شکل مخروط بوده اند اما به مرور زمان، مناره های جدیدی جایگزین آن ها شد که کلاهک آن ها، به شکل پیازی بود و همچنان هم باقی مانده است.

خرافه های برج لندن

از آن جایی که این برج، قتل ها و شکنجه های بسیاری را در طول تاریخ دیده است، بعضی گمان می کنند که روح کشته شدگان همچنان در اطراف برج حضور دارد. حتی بعضی ها ادعا کرده اند که روح ها را با چشم می بینند.

خرافه دیگری که در این برج بر سر زبان ها است، وجود 7 کلاغی است که از آن ها درون برج لندن، پیش از جنگ جهانی دوم، نگهداری می شد. این هفت کلاغ که یکی از بال هایشان چیده شده بود تا نتوانند به دور دست ها پرواز کنند، برای مردم لندن جایگاه ویژه ای داشتند. از نظر آن ها اگر این کلاغ ها برج را ترک می کردند، پادشاهی سقوط می کرد. با این که تمامی کلاغ ها از ترس بمباران، تلف شدند اما یکی از آن ها هنوز زنده است و در کنار چندین کلاغ جدید دیگر که در این برج نگهداری می شوند، زندگی می کند.

زندان برج لندن

با این که این سازه به عنوان زندان ساخته نشده بود اما موقعیت و نزدیکی آن به دربار، باعث شد تا از بعضی اتاق های آن، به عنوان زندان استفاده کنند. اشخاص معروفی در برج لندن زندانی شده اند. شورشی هایی که به این برج می آمدند، اسامی خود را روی دیواره های آن حک می کردند. فلمبارد که یکی از فرماندهان این قلعه بود، اولین زندانی این قلعه است که اتفاقا اولین فراری هم در سال 1100 میلادی محسوب می شود.

از دیدنی های برج لندن، وجود حکاکی صورت فلکی بزرگی است که با جزئیات کاملی روی دیوار برج لندن حک شده است. فردی به نام هیو به علت ترویج جادو و جنبل به زندان قصر فرستاده شده بود. هیو نیز بر روی دیواره زندان، صور فلکی را با جزئیات دقیق و برج های 12 گانه را ترسیم کرد و زیر آن، نوشت: این صورت فلکی توسط هیو دریپر، اهل بریستول در 30امین روز ماه می در سال 1561 به تصویر کشیده شده است.

در داخل برج، 22 اعدام اجرا شده است و اعدام های دیگر، در اطراف برج لندن انجام شده است. آخرین اعدامی که در برج لندن سر زدند، لرد لوات بود که سرش را در سال 1747 قطع کردند اما بعد از آن، چندین اعدام دیگر هم این برج به خود دیده است که شورشی هایش را به جوخه آتش کشیده است.

منبع: سفرمی

به "از برج لندن چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از برج لندن چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید