مصالح ساختمانی

خشم باستان شناسان از یک بازسازی

طرح بازسازی یکی از اهرام جیزه در کشور مصر با انتقاد شدید باستان شناسان روبرو شده، درحالی که این اقدام را با صاف کردن برج پیزا در ایتالیا مقایسه کرده اند.

14 بهمن 1402

پا در این خانه بگذارید ؛ زبانتان بند می آید!

خانه عباسیان همان لوکیشن سریال های معروف مسافر ری، ملاصدرا، جابر بن حیان و خانه ای در تاریکی است که در محله سلطان امیر احمد کاشان ساخته شده و به حدی زیبا و شگفت انگیز است است که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

29 آبان 1402

آشنایی با خانه فروغ الملک یا موزه هنر مشکین فام شیراز

خانه فروغ الملک قوامی (Forough Al-Molk Historical House) که اکنون به یکی از موزه های هنری شهر شیراز است به عنوان مشکین فام مشهور شده و یکی از تاریخی ترین بناهای شیراز محسوب میشود.

21 شهریور 1402

پل خشتی لاهیجان؛ جاذبه تاریخی و قدیمی شهر

پل خشتی لاهیجان در شمال غربی شهر لاهیجان، میدان چهار پادشاه و محله پرده سر قرار گرفته است. این پل که از آثار به جا مانده قرن 9 قمری (دوره کیاییان) است، در منتهی الیه محله پردسر و در فاصله 500 متری بقعه حاجی دان روی رودخانه سیم رود یا سیم جو قرار گرفته است....

13 شهریور 1402

در سفر به قطر کجا بریم؟

قطر (Qatar) کشوری کوچک است اما در آن می توان جاذبه های طبیعی، انواع تفریحات و فعالیت های مختلف برای گردشگران را مشاهده کرد و مطمئنا سفر به آنجا می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. از سوی دیگر، زمان زیادی تا جام جهانی 2022 نمانده و به هنگام برگزاری...

28 اسفند 1401

آثار به جا مانده از یک بنای تاریخی پس از آبگیری سد چمشیر دفن می گردد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، آثار به جا مانده از یک بنای تاریخی پس از آبگیری سد چمشیر دفن می گردد.

14 بهمن 1401

آسیابهای بشرویه یکی از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آسیابهای بشرویه یکی از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی به شمار می رود.

2 بهمن 1401

راهنمای جامع تعمیر موتور پراید

آشنایی نسبی با تعمیر موتور پراید می تواند به شما کمک کند تا مشکل وسیله نقلیه خود را زودتر تشخیص دهید و بتوانید برآورد درستی از هزینه تعمیر موتور پراید خود داشته باشید. همچنین این امکان را خواهید داشت که شخصا بعضی از ایرادات جزئی اتومبیل خود را برطرف کنید.

24 دی 1401

ببینید ، هادی چوپان: من وطن فروش نیستم ، میخواهم این آینده ام بسوزد وقتی...

هادی چوپان پس از افتخار بزرگ در مستر المپیا قهرمانی اش را به بانوان ایرانی تقدیم کرد و گفت بدون ایران هیچ چیزی برایش معنی ندارد.

7 دی 1401

انتها بازسازی مقبره تورانشاه سرایان

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارش های منتشر گشته، انتها بازسازی مقبره تورانشاه سرایان صورت گرفت.

23 آبان 1401

آب در بزرگراه جلال آل احمد بالا نمی زند

مسائل بالا آمدن آب در بزرگراه جلال آل احمدـ بلوار آریافر با تکمیل عملیات کانال جمع آوری آب های سطحی کاهش می یابد.

29 شهریور 1401

آنالیز علل بالا نرفتن فشار پمپ آب

یکی از وسایل ضروری هر خانه ای پمپ آب است که بر روی منبع نصب می گردد. وجود این دستگاه برای خانه های ویلایی الزامی نیست و بهتر است افرادی که در خانه های آپارتمانی زندگی می نمایند، حتماً یک منبع و پمپ آب داشته باشند. اغلب در روزهای گرم تابستان یا حتی بعضی اوقات...

25 مرداد 1401

بایدها و نبایدهای خرید انواع لوستر چوبی

این روزها انواع لوستر چوبی یکی از کاربردی ترین، محبوب ترین و پرفروش ترین لوسترهای موجود در بازار هستند. لوستر چوبی همه فن حریف هستند و تنوع در آن ها به حدی بالاست که می توانید ساختارهای انتخاب لوستر بر اساس مینیمال، کلاسیک و یا مجلل بودن را نادیده بگیرید....

9 مرداد 1401

در زیباترین خیابان های مونترال قدم بزنید

خیابان های مونترال از آن دست خیابان هایی هستند که با درختان سر سبز و ساختمان های زیبایی که در اطراف آن قرار گرفته است، شما را ناخواسته با خود به حال وهوای دیگری می برند.

3 تیر 1401

عدم رعایت نکات فنی و تغییر آب و هوا، علت ریزش کوه در جاده هراز

سرپرست مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی کاسپین خاوری با اشاره به ریزش کوه در جاده هراز، گفت: این ریزش به علت عدم رعایت نکات فنی در برداشت معدن و تغییر آب و هوایی و گرم شدن هوا بوده است.

2 تیر 1401

10 مورد جالب از اهرام مصر ، نحوه ساخت اهرام چگونه بوده است؟

قبل از آن که به معرفی 10 مورد جالب از اهرام مصر بپردازیم خوب است توضیحات مختصری را در رابطه با این شگفتی زیبا و تاریخچه تشکیل آن با هم مرور کنیم.

27 خرداد 1401

بازدید از شهر باستانی حریره و آب انبار و پنج بادگیر در سفر نوروزی به کیش

جالب است بدانید کیش از سوی سازمان گردشگری به عنوان چهارمین مقصد گردشگری جنوب غرب آسیا معرفی شد و امروزه بیشترین تراکم امکانات اقامتی را در کشور دارد. این جزیره در استان هرمزگان قرار گرفته است از شرق با تنگه هرمز، از جنوب با امارات متحده عربی و از غرب...

21 اردیبهشت 1401

برترین جاذبه های اصفهان همراه با توضیحات

جاذبه های اصفهاندیگر این مثال تبدیل به یک اصل درباره شهر تاریخی و تماشای ما ایرانیان یعنی اصفهان شده است: اصفهون، نصف جهون! بله، اصفهان یا همان نصف دنیا ما به قدری زیباست که هر کسی که از آن تماشا نموده، به لحاظ غنای تاریخی و زیبایی جاذبه های این شهر به...

12 اسفند 1400

پیش بینی معاون وزیر راه و شهرسازی از شرایط بازار اجاره

خبرنگاران - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با شناسایی واحدهای خالی از سکنه و عرضه آن ها، شاهد ایجاد ثبات در بخش مسکن کشور خواهیم بود.

31 خرداد 1400

سیمان یزد روی ریل صادرات افتاد

خبرنگاران/یزد صادرات 50 درصد تولیدات سیمان تجارت مهریز به کشورهای حوزه خلیج فارس به وسیله حمل و نقل ریلی با حضور مسئولان شروع شد.

2 بهمن 1399
تعداد: (23)