امشب، اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی مردان

به گزارش وبلاگ خبری، جام جهانی 2022 قطر، اولین از این نظر خواهد بود که داوران زن هم قضاوت ملاقات ها را بر عهده می گیرند و پس از اعلام فهرست داوران منتخب برای قضاوت در دور گروهی، پیش بینی می شد قضاوت بعضی ملاقات ها در دور سوم مسابقات به زنان سپرده گردد.

امشب، اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی مردان

استفنی فراپارت فرانسوی که پیش از این سابقه قضاوت در ملاقات های حساس فوتبال مردان را در سطح باشگاهی داشت، حالا این فرصت را دارد تا به عنوان اولین داور زن در تاریخ جام جهانی مردان، نامش را جاودانه کند. او که به همراه 2 داور دیگر، سلیما موکاسانگا از رواندا و یوشیمی یاماشتا ژاپنی، زنان حاضر در فهرست 36 نفره داوران جام جهانی را تشکیل می دادند، این افتخار را دارد تا بازهم در این راه، نقش اولین را بازی کند و درحالی که هر 2 یاریش در تیم داوری هم زن خواهند بود، ملاقات حساس آلمان و کاستاریکا در گروه مرگ رقابت ها را سوت خواهد زد.

گروه داوری، کاملاً زنانه

البته این اولین حضور فراپارت در یک ملاقات جام جهانی نیست و او پیش از این هم به عنوان داور چهارم ملاقات مکزیک و لهستان که با تساوی بدون گل انتها یافت، کنار خط ایستاده بود. نئوزا بک از برزیل و کارن دیاس مدینا مکزیکی، یاری های فراپارت در این ملاقات حساس خواهند بود. استفنی فراپارت که در آستانه 39 سالگی بوده و از سال 2009 در فهرست فیفا حضور دارد، پیش از این با اولین بودن، تاریخ را به سود خود نوشته بود. او در دسامبر 2020، به عنوان اولین داور زن در بالاترین سطح برگزاری فوتبال باشگاهی اروپا قضاوت کرد و ملاقات یوونتوس مقابل دینامو کیف را که با رجحان 3 بر صفر بانوی پیر همراه بود، سوت زد. سپس در مارس 2021، به عنوان اولین داور زن در ملاقات های دور مقدماتی جام جهانی قضاوت کرد و در ملاقات هلند مقابل لتونی، قاضی میدان بود. ضمن این که از تجربه کاملاً قابل توجهی در قضاوت لیگ یک فرانسه برخوردار است.

آرام، متمرکز و بدون توجه به رسانه ها

استفنی فراپارت، سال 2019 ملاقات سوپرجام اروپا بین لیورپول و چلسی را قضاوت کرد و سابقه قضاوت در ملاقات فینال جام جهانی بانوان (ملاقات ایالات متحده آمریکا و هلند) را هم در کارنامه دارد. به عبارت دیگر، او نفر اول در میان داوران زن فیفاست که حالا برای قضاوت در آخرین ملاقات آلمان در دور گروهی انتخاب شده است. این داور تاریخ ساز پیش از این گفته بود: فدراسیون جهانی از بابت انتخاب داوران زن برای حضور در جام جهانی، تصمیم مهمی گرفته است و ما به خوبی فشاری که بر دوش هایمان خواهد بود را حس می کنیم. باید آرام، متمرکز و بدون توجه بیش از حد به فشار های رسانه ای، برترین عملکردمان را از خود بر جای بگذاریم و تمام توجهمان، به اتفاقات درون زمین باشد. هرچند درصد کمی محتمل است شانس قضاوت در یکی از 16 ملاقات دور حذفی به هر 3 داور زن حاضر در این تورنمنت برسد، اما فراپارت از بیش ترین شانس برای قضاوت یک ملاقات در دور حذفی مسابقات هم برخوردار است.

منبع: به گزارش فوتبال 360

منبع: فرارو

به "امشب، اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امشب، اولین قضاوت داوران زن در جام جهانی مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید