اگر می خواهید به منطقه ها روستایی سفر کنید این نکات را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ خبری، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، پنج توصیه اخلاقی را برای سفر به منطقه ها روستایی و محیط های طبیعی طرح و بر رعایت آنها از سوی مسافران تأکید کرد.

اگر می خواهید به منطقه ها روستایی سفر کنید این نکات را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ خبری، مصطفی فاطمی با اشاره به کدهای اخلاقی سفر پنج توصیه را برای سفر به منطقه ها روستایی و محیط های طبیعی مطرح نمود.

وی در ابتدا حفاظت از طبیعت و محیط زیست را امری مهم و ضروری بیان کرد و اضافه نمود: مسافران از آلوده کردن محیط، آب و هرگونه کار آسیب زننده به محیط زیست، دست زدن به حیوانات و آسیب به درختان، ریختن زباله و روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت برپا کردن آتش نیز از خاموش شدن آن در زمان ترک محل اطمینان حاصل نمایند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه گردشگری به معنای ایجاد تفاهم، صلح و دوستی است، بر اهمیت انتفاع جامعه محلی تأکید کرد و اضافه نمود: احترام به فرهنگ، هنجارها و عقاید جامعه محلی بعلاوه استفاده از خدمات بومی، صنایع دستی، سوغات و بهره مندی از اطلاعات راهنمایان محلی مدنظر مسافران قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی و بهداشت، ادامه داد: سفر نباید عامل بروز حوادث تلخ برای خودمان و دیگران گردد. بعلاوه انتخاب محل کمپ حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر حفاظت از میراث فرهنگی، ادامه داد: گردشگری عاملی برای احترام و حفظ میراث فرهنگی است که اهتمام برای احترام و حفظ جاذبه ها و میراث فرهنگی برای انتقال به نسل های آینده باید به عنوان گردشگرانی اخلاق گرا مدنظر قرار گیرد.

توجه و احترام به اقلیت ها و افرادی با نیازمندی های ویژه آخرین توصیه مطرح شده از دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بود.

وی بعلاوه دخیل کردن بچه ها در تصمیم گیری های مربوط به سفر و دادن اطلاعات مربوط به مقصد را در ارتقای رشد شناختی بچه ها در رابطه با فرهنگ، آیین، اقلیم، گونه های جانوری، جغرافیا و تاریخ مفید بیان کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر می خواهید به منطقه ها روستایی سفر کنید این نکات را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید به منطقه ها روستایی سفر کنید این نکات را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید