اینفوگرافیک، کاربرد انواع پیاز که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ خبری، در ایران پیاز قرمز یا بنفش محبوبیت خاصی بین آشپز ها دارد. رنگ و طعم این پیاز کمی متفاوت و البته تند است و بیشتر برای داغ کردن (سرخ کردن) به کار می رود و زمان محدودی هم برای عرضه دارد.

اینفوگرافیک، کاربرد انواع پیاز که نمی دانستید

فاطمه عباسی| پیازه و نیازه! این جمله را حتما از بلندگوی دستی فروشندگان دوره گرد تره بار شنیده اید. جایگاه پیاز در غذا های ایرانی بسیار ویژه است و تقریبا هیچ خانه ایرانی وجود ندارد که سبد پیاز های آشپزخانه اش خالی بماند.

نجف دریابندری در کتاب مستطاب آشپزی نوشته است که کار همه خورش ها و بسیاری از دیگر غذا ها با پیاز آغاز می گردد. مردم جنوب به پیاز داغ و فلفل و زردچوبه اول خوش بن بریز - به معنای پی ریزی- می گویند و این از اهمیت این ماده خوراکی حکایت دارد.

در رابطه با خواص پیاز، لزوم شستن پیاز و روش های خرد کردن پیاز مطالب زیادی وجود دارد، اما درباره کاربرد های انواع پیاز چطور؟

در ایران پیاز قرمز یا بنفش محبوبیت خاصی بین آشپز ها دارد. رنگ و طعم این پیاز کمی متفاوت و البته تند است و بیشتر برای داغ کردن (سرخ کردن) به کار می رود و زمان محدودی هم برای عرضه دارد. مادربزرگ من راز لعاب انداختن خورش قیمه را استفاده از پیاز زرد می دانست و از پیاز سفید و یا پیازچه برای درست کردن سالاد استفاده می کرد.

پیاز سفید برای سالاد و سفره مناسب است و خوب سرخ نمی گردد. آشپز های دیگر کشور ها هم برای انواع پیاز کاربرد های خاصی در نظر دارند؛ تیست آو هوم در تقسیم بندی انواع پیز و کاربرد های آن نوشت پیاز ها انواع مختلفی دارند و هر کدام اهداف مختلفی هم دارند:

منبع: فرادید

به "اینفوگرافیک، کاربرد انواع پیاز که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک، کاربرد انواع پیاز که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید