برای افزایش طول عمر دستگاه های الکترونیکی خود این کار ها را انجام ندهید!

به گزارش وبلاگ خبری، در این گزارش با ما همراه باشید تا با اجتناب از چند مورد ساده، به عمر و کیفیت دستگاه های الکترونیکی منزلتان بیافزایید.

برای افزایش طول عمر دستگاه های الکترونیکی خود این کار ها را انجام ندهید!

به گزارش وبلاگ خبری، دستگاه های الکترونیکی این روز ها نقش بسیار مهم و پررنگی در زندگی روزمره ما دارند. روزی نیست که از لپ تاپ، گوشی هوشمند و یا حتی تبلت هایمان استفاده نکنیم. این دستگاه ها به همان مقدار که زندگی و ارتباطات را به طور کلی برایمان راحت تر می نمایند، باید به خوبی تحت مراقبت و نگهداری قرار بگیرند.

برای خیلی از ما پیش آمده که بعد از گذشت یک سال از خرید گوشی هوشمند و یا لپ تاپ شاهد این هستیم که دیگر مثل روز اول کارایی ندارند. در چنین موقعیتی، ما به عنوان مصرف نماینده بیشتر از هر کس دیگری مسئول هستیم چراکه اغلب موارد از این دستگاه ها خیلی خوب مراقبت نمی کنیم و در نتیجه به طرز قابل توجهی عمرشان کوتاه خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا با اجتناب از چند مورد ساده، به عمر و کیفیت دستگاه های الکترونیکی منزلتان بیافزایید.

1- استفاده از اجسام فلزی برای تمیز کردن پورت شارژ

هرچقدر بیشتر از لوازم الکترونیکی خود استفاده کنیم، بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می گیرند. یکی از حساس ترین قسمت های گوشی یا تبلت، درگاه شارژ آن است که بعضاً بسیار گرد و خاک گرفته و یا حتی تار عنکبوت می زند!

در این شرایط احتمالاًً اولین کاری که انجام می دهید استفاده از اجسام تیز فلزی مثل، سنجاق سر یا گیره کاغذ برای تمیز کردن آن است. ما اینجاییم تا به شما بگوییم دیگر این کار را انجام ندهید! فلزات تیز مانند سنجاق سر، چاقو و یا گیره کاغذ می تواند باعث آسیب همیشگی درگاه تلفن شما گردد. به جای این کار از یک خلال دندان یاری گرفته و تمام لبه های پورت شارژ را با آن تمیز کنید. یکی دیگر از روش های موجود این است که از کمپرسور هوا استفاده نموده و به طور کلی تمامی گرد و غبار های این ناحیه را از بین ببرید.

2- جدا نکردن وسایل الکترونیکی از برق در هنگام طوفانی شدن هوا

احتمالاً شما هم شنیده اید که می گویند هنگام طوفانی شدن آب و هوا باید تمامی دستگاه های الکترونیکی را خاموش نموده و آن ها را از برق جدا کنید. متاسفانه بیشتر ما به این توصیه بی توجهیم. این قضیه را جدی بگیرید و آن را به عنوان یک اقدام حیاتی و ضروری بدانید. طبق گفته کارشناسان، هنگام بروز رعد و برق و طوفان باید تمامی وسایل الکترونیکی خود را از برق بکشید؛ چراکه حتی اگر یک رعد و برق خفیف از نزدیکی تیر برق محلی شما عبور کند، منجر به انفجار برق به وسیله خطوط برقی می گردد. با وجود این که فیلتر های شبکه از دستگاه های الکترونیکی ما در برابر ولتاژ اضافی محافظت می نمایند، اما باید بدانید این فیلتر ها توانایی مقابله با رعد و برق که قدرت آن بعضاً به هزاران گیگاولت می رسد را ندارند و در نتیجه سوختگی وسایل را به همراه خواهد داشت.

بعلاوه مرکز کنترل و پیشگیری از حوادث نسبت به استفاده از هر دستگاهی که در طول طوفان به پریز برق متصل است هشدار می دهد؛ چراکه رعد و برق می تواند به راحتی به وسیله سیم های الکتریکی عبور کند. توصیه نهایی این است که در زمان وقوع رعد و برق و طوفان بلافاصله کامپیوتر و لپ تاپ خود را خاموش نموده و تمامی دستگاه های الکترونیکی خود را از شارژر جدا نمایید.

3- قرار گرفتن گوشی و لپ تاپ به صورت مستقیم در مقابل نور خورشید

اگر صفحه نمایش گوشی هوشمند و یا لپ تاپ شما برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، محو شدن رنگ نمایشگر را در پی خواهد داشت. نمایشگر دستگاه های شما یکی از حساس ترین و آسیب پذیرترین قسمت های این دستگاه ها هستند و ممکن است بعد از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به صورت ناگهانی دچار مشکل شوند.

اگر با لپ تاپ خود به فضای باز می روید، از نشستن زیر نور مستقیم آفتاب به شدت پرهیز کنید و در پی یک سایه بگردید. علاوه بر این در منزل نیز از قرار دادن سیستم کامپیوتری خود در مکانی که در معرض نور مستقیم خورشید است جداً خودداری کنید. قرار دادن گوشی و یا کامپیوتر در کنار پنجره راحت بوده و ممکن است حس خوبی به شما دهد، اما اگر محافظت از صفحه نمایش و خراب نشدن دستگاه برایتان اهمیت دارد، به هیچ عنوان انجام این کار به شما توصیه نمی گردد.

4- قرار دادن اجسام روی کیبورد لپ تاپ قبل از بستن آن

قبل از این که لپ تاپ خود را ببندید، از نبودن اجسام روی کیبورد آن حتماً اطمینان حاصل کنید؛ چراکه وجود یک شیء کوچک مثل اتوماتیک یا خرده های نان هم می تواند باعث آسیب تماشا صفحه نمایش لپ تاپ شما گردد. بیشتر ما با عجله صفحه لپ تاپ خودمان را می بندیم و یا هنگام خستگی حتی روی کیبورد را نگاه هم نمی کنیم! به خاطر داشته باشید که دفعه بعدی ممکن است این دستگاه الکترونیکی با مشکل روبرو گردد پس به این مورد توجه کافی داشته باشید.

5- قرار دادن مستقیم لپ تاپ روی زانو یا روی تخت خواب

از قرار دادن مستقیم لپ تاپ روی زانو و یا روی تخت جدا خودداری کنید. زیرا در قسمت زیرین لپ تاپ شما شبکه های تهویه هوا برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لپ تاپ وجود دارد و این کار باعث می گردد تا راه این تهویه ها با مانع روبرو شده و مسدود گردد. اگر لپ تاپ خود را به صورت مستقیم روی پا و یا تخت خوابتان قرار دهید، منافذ هوای این دستگاه مسدود شده و در نهایت داغ شدن و آسیب رسیدن به این دستگاه را در پی خواهد داشت.

در حالت استاندارد و درست باید از پایه های مخصوص لپتاپ بهره ببرید که آن را بالاتر از سطح نگه داشته و به خنک ماندنش یاری می نمایند. اگر استفاده از این پایه ها در حال حاضر برایتان امکان پذیر نیست، آن را روی سطحی صاف و سخت قرار دهید که مانعی برای تهویه آن ایجاد نگردد.

6- استفاده از شیشه پاک کن برای تمیزکردن صفحه نمایش لپ تاپ یا موبایل

بسیاری از افراد برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی های هوشمند، تلویزیون و یا لپ تاپ از شیشه پاکن استفاده می نمایند. توجه داشته باشید که با وجود این که این پاک نماینده ها چند منظوره هستند، اما بیشتر آن ها دارای آمونیاک بوده و برای سطوح ظریف دستگاه های الکترونیکی نظیر تلویزیون، لپ تاپ و یا گوشی های هوشمند اصلاً مناسب نیستند.

ممکن است بعد از استفاده از اسپری شیشه پاک کن، تمیزی حاصل شده نظر شما را جلب کند، اما در دراز مدت برای همواره نمایشگر شما را خراش خواهند داد. اگر قصد تمیز کردن این سطوح حساس را دارید پیشنهاد می کنیم از یک پارچه میکروفایبر با کمی سرکه رقیق شده یاری بگیرید. ابتدا پارچه را با محلول ذکر شده مرطوب کنید و سپس به آرامی روی سطح حساس دستگاه الکترونیکی مورد نظر بزنید.

7- باز نکردن سیم های دستگاه های الکترونیکی

اگر کابل دستگاه های الکترونیکی شما در منزل سازمان نیافته و گره خورده هستند، نه تنها ظاهر خوبی ایجاد نمی نمایند بلکه یک خطر جدی نیز به حساب می آیند. سیم های درهم، جدای از این که ممکن است باعث زمین خوردن افراد شوند، می تواند در هنگام فرسودگی کابل ها باعث بروز شوک الکتریکی نیز می شوند. یک اتصال الکتریکی کوتاه کافیست تا زمینه آتش سوزی فراهم گردد. پس این خطر را جدی بگیرید.

کابل های گره خورد را به یاری گیره های مخصوص می توانید مدیریت و مرتب کنید. بعلاوه پوشش های سیم کابل نیز وجود دارند که می توانید انواع و اقسام آن را به صورت آنلاین پیدا کنید تا با پوشاندن سیم دستگاه های شما آن ها را ایمن نگه دارند. ترکیب زیبایی و ایمنی در کنار هم!

8- جابه جا کردن و یا بلند کردن لپ تاپ با گرفتن صفحه نمایش آن

اگر لپ تاپ خود را با گرفتن نمایشگر آن جابه جا می کنید باید بدانید که این عادت بسیار بد است! همان طور که گفتیم صفحه نمایش لپ تاپ بسیار ظریف و حساس است و گرفتن آن با دست می تواند باعث خرد کردن قسمت هایی از آن گردد. بعلاوه از تبعات انجام این حرکت می توان به ظاهر شدن خطوط پیکسلی بد در سرتاسر صفحه اشاره داشت. در مواردی دیده شده که لولا ها و یا بخش های اطراف آن نیز شکسته اند. سعی کنید همواره لپ تاپتان را با هر دو دست از کناره های بدنه بگیرید و به آرامی آن را روی یک سطح صاف قرار دهید.

منبع: دیجی رو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برای افزایش طول عمر دستگاه های الکترونیکی خود این کار ها را انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای افزایش طول عمر دستگاه های الکترونیکی خود این کار ها را انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید