بعضی از پژوهش ها به نوشتن مقاله ختم نمی شوند

به گزارش وبلاگ خبری، مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: نباید از بعضی پژوهش ها انتظار نوشتن مقاله را داشته باشیم.

بعضی از پژوهش ها به نوشتن مقاله ختم نمی شوند

وبلاگ خبری - محسن شریفی گفت: بخشی از پژوهش ها معطوف به پیشبرد مرز دانش و کشف مطالب نو و آینده پژوهشی است که نتیجه آن ها باید در قالب مقاله منتشر شده و در جهان استفاده گردد و مورد نقد قرار بگیرد. انتقاد از مقالات پژوهشی باعث پیشرفت کشور ها خواهد شد.

به گفته شریفی در ایران تحقیقات بنیادی به خصوص در علوم پایه، انسانی و بنیادی در راستای مرز دانش فعالیت می نمایند که نتایج آن ها در قالب مقاله منتشر می گردد.

او گفت: بخشی از مقالات قابلیت کاربردی سازی دارند و باید این قسمت را تقویت کنیم تا معطوف به برطرف احتیاج های کشور شوند. بخشی از پژوهش های جهان مخصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی و پروژه اعضای هیئت علمی مسئله محور هستند و احتیاجی نیست که حتما به نوشتن مقاله ختم شوند؛ بلکه به صورت گزارش، ثبت اختراع و محصول به دانشگاه و جامعه هدف ارائه می شوند.

به عقیده شریفی آن چه در مقاله منتشر می گردد، حتما به کاربرد ختم نخواهد شد؛ بلکه استفاده نمایندگان آن بعد از مراحلی پژوهش را به فناوری و فناوری را به محصول تبدیل می نمایند.

وبلاگ خبری علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بعضی از پژوهش ها به نوشتن مقاله ختم نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از پژوهش ها به نوشتن مقاله ختم نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید