برگزاری مسابقات لیگ تابع دستور ستاد مبارزه با کرونا است

به گزارش وبلاگ خبری، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: برای برگزاری لیگ برتر فوتبال تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش هستیم.

برگزاری مسابقات لیگ تابع دستور ستاد مبارزه با کرونا است

به گزارش وبلاگ خبری از ایرنا، یک هفته به شروع رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران مانده است و در این زمینه شایعاتی مبنی بر تعویق مسابقات لیگ بیستم وجود دارد.

در این زمینه سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به احتمال تعویق مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم و هر برنامه ای که به ما اعلام شود انجام خواهیم داد. درباره اجرای پروتکل های بهداشتی، برای برگزاری مسابقات مسئله ای نداریم، ورزشگاه ها آماده هستند و تیم ها هم تدارک لازم را دیده اند اما اجازه برگزاری مسابقات بر عهده ستاد پیشگیری از کرونا است. فصل گذشته نیز شروع مجدد مسابقات با هماهنگی این ستاد بود و رقابت ها را به سلامت به انتها رساندیم.

او با بیان اینکه آماده تعامل با فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم، بیان نمود: ساماندهی مسابقات ورزشی خیلی بهتر از چند ماه گذشته شده است ما نخستین رشته ای بودیم که مسابقات را در دوره شیوع کرونا برگزار کردیم و تجربه حداقلی داشتیم. اما اکنون اتفاقات خوبی در زمینه برگزاری رقابت ها رخ داده است و در سوی دیگر نیز از سوی فدراسیون جهانی دستورالعمل هایی برای ما صادر شده که موظف به انجام آن هستیم. تنها مسئله ای که داریم مشکل اقتصادی است و اگر این مشکل حل شود تقریباً با فضای بین المللی به لحاظ رعایت و کنترل موارد فرقی نداریم.

تحمیل هزینه به باشگاه ها به خاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از دیگر مسائل مورد نظر مهدی بود. وی در این باره گفت: سال گذشته به خاطر این مسائل باشگاه ها غافلگیر شدند اما امسال بودجه لازم را پیش بینی کردند. باشگاه ها وقتی صحبت هزینه ها و مبلغ قرارداد کادر فنی و بازیکن می شود به راحتی می پذیرند که قراردادها سه برابر شود و سعی می کنند بهترین بازیکن ها را داشته باشند تا در رقابت ها حضوری مثمرثمر داشته باشند، اما وقتی می پذیریم که هزینه سه برابری قرارداد یک بازیکن را بپردازیم، باید هزینه نگهداری بازیکن را هم بپردازیم.

رییس سازمان لیگ افزود: ما به واسطه شیوع کرونا و دیر تمام شدن لیگ گذشته، خود به خود لیگ را دیر شروع می کنیم. این یک هفته هم که به تأخیر افتاد متصل شد به زمان بازی تیم ملی. در این ارتباط موافقان و مخالفان زیادی داشتیم و مجموعاً به این نتیجه رسیدیم که اگر یک هفته زودتر شروع کنیم، بهتر است. ما در زمستان مسائل آلودگی هوا، پیشرفت کرونا و... را داریم. به همین خاطر سعی کردیم یک هفته زودتر شروع کنیم و اگر دوباره مسابقات را به تأخیر می انداختیم تیم ها برنامه ریزی آماده سازی شان تغییر می کرد و مشکل ساز بود.

وی در انتها شرح داد: پیش بینی تعطیلی های احتاقتصادی، مسابقات جام حذفی و بازی های تیم ملی را داشته ایم و امیدواریم مسئله ای پیش نیاید و به موقع مسابقات را تمام کنیم. امیدواریم باشگاه ها هم مثل سال گذشته کمک کنند.

منبع: جام جم آنلاین

به "برگزاری مسابقات لیگ تابع دستور ستاد مبارزه با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مسابقات لیگ تابع دستور ستاد مبارزه با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید