بنچمارک تراشه A16 اپل فاش شد؛ بهبود جزئی نسبت به A15

به گزارش وبلاگ خبری، شب گذشته اپل از گوشی های سری آیفون 14 رونمایی کرد که در این میان مدل های پرو از چیپست نو A16 بهره می برند. در ابتدا بعضی افشاگران اعلام نموده بودند که تراشه موردنظر مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است ولی طبق اعلام اپل، A16 یک تراشه 4 نانومتری محسوب می گردد. حالا به لطف فاش شدن نتایج بنچمارک این تراشه در Geekbench، می توانیم عملکرد آن را با نسل قبلی و رقبا مقایسه کنیم.

بنچمارک تراشه A16 اپل فاش شد؛ بهبود جزئی نسبت به A15

در رویداد دیشب، اپل برای نشان دادن عملکرد این تراشه آن را با A13 مقایسه کرد که سه سال قبل عرضه شده است. همین کار نشان داد که تراشه A16 احتمالا نسبت به نسل قبلی با ارتقای قابل توجهی روبرو شده است. حالا بر اساس بنچمارک منتشر شده، A16 در تست چندهسته ای حدود 8 درصد عملکرد بهتری نسبت به A15 ارائه داده ولی در کمال تعجب در تست تک هسته ای ضعیف تر ظاهر شده است. احتمالا این موضوع به نهایی نبودن سیستم عامل مورد استفاده برمی شود.

این تراشه در برابر برترین تراشه های اندرویدی موجود در بازار یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و دایمنسیتی 9000 پلاس مدیاتک به طور قابل توجهی بهتر است. به عنوان مثال در تست چندهسته ای، A16 حدود 30 درصد سرعت بیشتری نسبت به این دو تراشه مشهور ارائه می نماید. روی هم رفته به نظر می رسد به علت اینکه A15 همچنان فاصله زیادی از رقبا دارد، اپل هم برای A16 توجه زیادی به بهبود عملکرد نشان نداده و عمدتا روی کاهش مصرف انرژی سرمایه گذاری نموده است. طبیعتا در روزهای آینده با انتشار بنچمارک های بیشتر، در خصوص عملکرد A16 اپل با قاطعیت بیشتری می توانیم صحبت کنیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "بنچمارک تراشه A16 اپل فاش شد؛ بهبود جزئی نسبت به A15" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنچمارک تراشه A16 اپل فاش شد؛ بهبود جزئی نسبت به A15"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید