بورل به ترکیه هشدار داد: جان مردم را نباید به خطر بیاندازی

به گزارش وبلاگ خبری، ایرنا نوشت: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بحبوحه تنش میان دمشق و آنکارا به ترکیه سفر نموده، اقدامات یکجانبه این کشور را مانع توسعه روابط بر پایه اعتماد دانست.

بورل به ترکیه هشدار داد: جان مردم را نباید به خطر بیاندازی

وی پس از ملاقات با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در توییتی نوشت، اتحادیه اروپا و دولت آنکارا باید برای مواجهه با چالش های مشترک و پیدا کردن راهکار با یکدیگر همکاری نمایند.

بورل با بیان اینکه توسعه روابط ترکیه و اتحادیه اروپا بر پایه اعتماد بیش از هر زمان دیگری ضروری است توضیح داد که اقدامات یکجانبه ترکیه نباید جان مردم را به خطر بیندازد.

وی سپس با فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه ملاقات و در جریان آن دو طرف درباره تحولات سوریه و روابط دو جانبه گفت وگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه یانتس لنارچیچ کمیساریای مدیریت بحران اتحادیه در آنکارا به سر می برد.

دیروز هم وزیر امور خارجه انگلیس با همتای ترک خود در آنکارا ملاقات و توضیح داد، تنها به وسیله راهکار سیاسی طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد می توان به صلح پایدار در سوریه دست یافت.

دومینیک راب تحولات چند سال اخیر در سوریه را یکی از فاجعه بار ترین نمونه درگیری ها در تاریخ بشر توصیف کرد و خواهان خواهان آتش بس فوری و پایدار در این کشور شد.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکرکشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف در روزهای اخیر افزایش یافته است.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سخنانی توضیح داد: تنها ساز وکاری که تا به امروز توانسته از شدت خشونت در سوریه بکاهد و به سمت ثبات همراه با مبارزه با تروریسم پیش ببرد فرایند پیروز آستانه بود؛ معتقدیم این اجلاس هر چه سریع تر در بالاترین سطح برگزار گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "بورل به ترکیه هشدار داد: جان مردم را نباید به خطر بیاندازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل به ترکیه هشدار داد: جان مردم را نباید به خطر بیاندازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید