توانمندی فناوران به کمک آمد تا خودرو های برقی سریع تر در ناوگان حمل و نقل جای خود را باز کند

به گزارش وبلاگ خبری، استانداردسازی محصولات و سامانه های ایمنی مو تورسیکلت و خودرو های برقی تدوین شد تا با کمک ظرفیت های داخلی فعالیت های این حوزه شتاب گیرد.

توانمندی فناوران به کمک آمد تا خودرو های برقی سریع تر در ناوگان حمل و نقل جای خود را باز کند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ خبری یکی از اولویت های ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری هایی است که منجر به برقی سازی وسایل حمل و نقل می شود. به همین دلیل نیز در یک همکاری مشترک، اقدام به طرح استاندارسازی محصولات و سامانه های ایمنی مو تورسیکلت و خودرو های برقی با بخش خودروی برقی پژوهشگاه نیرو کرده است.

برای اجرای این پروژه، طرح های تهیه اطلس و مشخصات آزمایشگاه های داخلی فعال در حوزه خودرو های برقی توسط بخش خودرو و قوای محرکه پژوهشگاه نیرو و تدوین استاندارد ملی برای پیشرانه های خودرو های برقی توسط بخش خودرو و قوای محرکه پژوهشگاه نیرو اجرایی شده است.

بخش خودروی ستاد فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق این هدف یکی از مهم ترین اولویت های کاری خود را به حوزه برقی سازی خودرو ها معطوف کرده است و برای تحقق آن همکاری های مشترکی با نهاد های ذیربط و شرکت های دانش بنیان تعریف کرده است.

همکاری هایی، چون تدوین شبکه آزمون های مرتبط با خودرو و قوای محرکه با شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، بازبینی و به روز رسانی نقشه راه ملی توسعه فناوری باتری های لیتیومی با دانشگاه امیرکبیر، حمایت از راه اندازی مرکز نوآوری گیربکس خودرو با شرکت نیرو محرکه، همکاری برای توسعه فناوری های مرتبط با ساخت خودروی تارا برقی با شرکت جتکو و همکاری برای تولید و توسعه قوای محرکه اتوبوس برقی با دانشگاه تهران

همچنین در این حوزه تفاهم نامه هایی برای توسعه زیرساخت خودرو و وسایل نقلیه برقی و ایستگاه های شارژ، توسعه و تدوین استاندارد های مرتبط با وسائل نقلیه برقی و زیرساخت، توسعه فناوری های مرتبط با هوشمندسازی و اتصال پذیری خودروها و توسعه فناوری های مرتبط با خودرو های متصل نیز بین ستاد و دیگر نهاد های مرتبط منعقد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توانمندی فناوران به کمک آمد تا خودرو های برقی سریع تر در ناوگان حمل و نقل جای خود را باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی فناوران به کمک آمد تا خودرو های برقی سریع تر در ناوگان حمل و نقل جای خود را باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید