خبرنگاران فرماندارچابهار: این شهرستان در شرایط قرمز قرارگرفت

به گزارش وبلاگ خبری، چابهار- خبرنگاران- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: فرایند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا هم اینک این شهرستان را به شرایط قرمز رسانده است.

خبرنگاران فرماندارچابهار: این شهرستان در شرایط قرمز قرارگرفت

رحمدل بامری پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ خبری گفت: آژیر شرایط قرمز کرونا از سوی کادر بهداشت و درمان در چابهار به صدا درآمده و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چابهار تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، آدینه بازار و بازارهای روز) بجز واحدهای صنفی عرضه نماینده مواد غذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شدند.

وی اضافه نمود: فعلا از پذیرش مهمان در شهرستان چابهار معذوریم و محدودیت در مبادی ورودی و خروجی شهر چابهار به شدت اعمال می گردد.

فرماندار چابهار گفت : با توجه به قرار دریافت این شهرستان در شرایط قرمز تدابیر خاصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شهرستان چابهار اکنون در شرایط قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم بطوریکه موارد مثبت کرونا در مقایسه با 2 ماه اول 15 برابر شده است.

بامری اعلام کرد: به همین دلیل در نشست ستاد کرونا تصمیماتی مبنی بر بسته شدن ورودی ها و خروجی های شهرستان چابهار اتخاذ شد، همچنین با مشاغلی که پروتکل های بهداشتی را رعایت ن نمایند، برخورد و تعطیل می شوند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در باره شرایط پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن تفریحی و گردشگری گفت: براساس تصمیمات این ستاد مقرر شد، پارک ها و تفرجگاه ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نباید تجمعی شکل گیرد.

وی گفت: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات گردد، ممانعت به عمل می آید.

فرماندار چابهار توضیح داد: محدودیت های تردد در سطح شهرستان اعمال می گردد و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت و فعلا از پذیرش مهمان در این شهرستان معذوریم، به همین سبب از تمامی مسافرینی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می گردد از سفر به شهرستان چابهار پرهیز نمایند فقط به شهفرایندان این شهرستان اجازه تردد داده خواهد شد و از پذیرش سایر هموطنان و مهمانان معذوریم.

وی اضافه نمود: بر این اساس بازار شهر چابهار کاملا تعطیل خواهد شد و به جز نانوایی ها، داروخانه ها، پمپ بنزین ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی بقیه اصناف و فروشگاه ها تا اطلاع بعدی تعطیل و با کسانی که به هر نحوی قصد ایجاد خلل در این فرایند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده بگیرند برخورد قانونی خواهد شد.

بامری اعلام کرد: هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است ، مراسم عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و فقط با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می گردد.

وی اعلام نمود: همچنین با مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد و وظایف خود در مبارزه با بیماری کرونا سهل انگاری نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

بامری اضافه نمود: شهرداری، اصناف، اداره صمت، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان شدیداً برخورد قانونی خواهد شد، مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده بگیرند مغازه آنان پلمب می گردد. شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گند زدایی و ضدعفونی خواهد نمود.

وی تاکید نمود: مدیران و روسای ادارات قبل و بعد از کار روزانه دستگاه تحت مدیریت خود را ضدعفونی خواهند کرد؛ تمام مکان هاو مناطق تفریحی، پارک ها و بوستان ها تعطیل و ورودی آن ها بسته خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان های دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسراهای دولتی تحت اختیار، جدا خودداری نمایند.

بامری توضیح داد: تمامی هتل ها و مکان های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحدهای بومگردی از پذیرش میهمان منع شده و چنانچه رعایت ننمایند از فعالیت آنها جلوگیری و برخورد قانونی می گردد، نصب هرگونه چادر و توقف در پارک ها و تفرجگاه ها و معابر عمومی ممنوع است.

وی اضافه نمود: از مردم فهیم شهرستان تقاضا می گردد با رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی، فردی و اجتماعی در خانه بمانند و در جهت کنترل بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران و اجرای مصوبات اتخاذ شده با ما همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار چابهار توضیح داد: هر دستگاه اجرایی که از تصمیمات ستاد کرونا تخطی کند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

اعلام شرایط قرمز شیوع کرونا در چابهار

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار نیز با اشاره به اعلام شرایط قرمز بیماری کرونا و افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان گفت: به منظور حفظ سلامت شهفرایندان و مقابله با شیوع گسترده بیماری کرونا، برپایی تجمعات و مراسم اعم از مذهبی، فرهنگی و خانوادگی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

دکتر مهدی میرادی اضافه نمود: برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمعات مشابه، مصداق مجرمانه تهدید علیه سلامت جامعه محسوب شده و هنجار شکنان از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی ادامه دادشهفرایندان گرامی می توانند همچون گذشته در صورت مشاهده عدم رعایت موارد فوق ، به وسیله شماره تلفن 35330055 و شماره پیامک 09903370209 گزارش تخلفات را به دبیرخانه ستاد کرونا شهرستان چابهار اطلاع رسانی نمایند.

مراکز تجاری و واحدهای خدماتی منطقه آزاد چابهار تعطیل شد

معاون فرهنگی، هنری و گردشگری منطقه آزاد چابهار نیز گفت: مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دوم خرداد تا اطلاع بعدی تعطیل است.

محمداکبر چاکرزهی اضافه نمود: این تعطیلی براساس اعلام ستاد مدیریت کرونای شهرستان چابهار مبنی بر پیشگیری از فرایند صعودی بیماری کرونا مراکز تجاری منطقه آزاد ، دکه بازار و بازار محلی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندارچابهار: این شهرستان در شرایط قرمز قرارگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندارچابهار: این شهرستان در شرایط قرمز قرارگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید