خداحافظی با اسطوره آمریکایی پرطرفدار

به گزارش وبلاگ خبری، پدال نوشت: با هجوم خودروهای برقی به بازار، عرصه بر خودروهای عضلانی همانند دوج چلنجر تنگ شده است.

خداحافظی با اسطوره آمریکایی پرطرفدار

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، فراوری دوج چلنجر در کارخانه برامپتون استلانتیس در کانادا امروز به پایان رسید. بعلاوه این کارخانه به فراوری دوج چارجر و کرایسلر 300 نیز پایان خواهد داد تا دوران سه نمونه از شناخته شده ترین خودروهای جهان به پایان برسد. چلنجر در طول این سال ها موفقیت زیادی کسب نموده و البته ریشه ای قدیمی نیز دارد. سومین نسل چلنجر که تا به امروز فراوری می شد اولین بار به عنوان مدل سال 2008 معرفی گردید. در بطن این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 6.1 لیتری همی با 425 اسب بخار قدرت قرار داشت. هم اکنون و در سال 2023 شاهد فراوری چلنجر SRT دیمن 170 هستیم که به لطف استفاده از نیروگاه آهنین 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار به قدرت فراتر از 1000 اسب بخار می رسد.

  • بحرین مک لارن را خرید/ ابر ماشین انگلیسی مالک نو پیدا کرد

اگرچه فراوری چلنجر، چارجر و کرایسلر 300 در کارخانه برامپتون استلانتیس در کانادا به پایان می رسد اما نسل بعدی این خودروهای عضلانی در کارخانه ویندسور همین کشور فراوری خواهند شد. این خودروساز فعلاً اشاره ای به جزئیات محصولات نو خود ننموده اما چارجر دیتونا SRT بانشی کانسپت که چندی پیش معرفی گردید می تواند پیش نمایشی از یک محصول برقی و پرفورمنس باشد. کارخانه برامپتون نیز تغییراتی در راستای فراوری خودروهای بدون آلایندگی خواهد داشت و کراس اور درون سوز و برقی جیپ کامپس از سال 2025 در آن مونتاژ می گردد. انتظار می رود بازه زمانی 2 ساله برای نصب تجهیزات نو در این کارخانه تأثیرات زیادی روی نیروهای کاری آن داشته باشد.

همان طور که قبلاً گزارش نموده ایم، ششمین نسل شورولت کامارو نیز به صورت رسمی راهی موزه شده و هفته قبل آخرین نمونه این خودرو در کارخانه گرند ریور جنرال موتورز در میشیگان فراوری شده است. این مدل از نوع ZL1 کوپه با رنگ سفید و گیربکس 6 سرعته دستی و پکیج 1LE پرفورمنس پیست است.

  • جا دادن هزار میلیارد ترانزیستور در یک تراشه/ بلندپروازی نو اینتل

  • چین چطور تحریم های آمریکا را دور می زند؟

  • تاثیر منحصر به فرد زبان روی لذت بردن از غذا

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خداحافظی با اسطوره آمریکایی پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با اسطوره آمریکایی پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید