دانشمندان جهانی در زنجان به دنبال ریشه های تاریخ بشری هستند

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان تاکید کرد: دانشمندان جهانی در زنجان به دنبال ریشه های تاریخ بشری هستند.

دانشمندان جهانی در زنجان به دنبال ریشه های تاریخ بشری هستند

به گزارش وبلاگ خبری، اسدالله درویش امیری در مراسم کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که یک شب در زنجان سکونت دارند، گفت: اساتید تورگردانی از 18 کشور در یکی از زیباترین شهرهای ایران در کنار ما هستند و با توجه به اینکه فعالیت های شغلی آن ها به گونه ای است که باید با ظرفیت های گردشگری همه کشورها آشنا باشند، قطعا ایران بزرگ و تاریخی ما را به خوبی می شناسند.

وی اضافه کرد: بی تردید هر جا سخن از تاریخ٬ تمدن٬ فرهنگ٬ موسیقی و هنرهای سنتی است، نام ایران به خوبی می درخشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: ایران پایتخت کاوش و پژوهش جهانی است و به عنوان یک ایرانی خوشحالم که دانشمندانی از دانشگاه شیکاگو آمریکا٬ وین اتریش و بوخوم آلمان برای جستجو در ریشه های تاریخی بشر به زنجان آمده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این مراسم گفت: این راهنمایان گردشگری به کشوری قدم گذاشته اند که ادبیات یکی از افتخارات آن بوده و در جهان به این نام معرفی شده اند.

یحیی رحمتی اظهار کرد: فلسفه در شرق مدیون استان زنجان است و سهروردی به عنوان یکی از فرزندان این دیار فلسفه اشراق را پایه نهاده است.

وی شرح داد: مردمان زنجان میراث دار کهن عرفا بوده و همچنین حرمت مهمان را به جان دارند زیرا خود را مخلوق خالق بزرگ دانسته و با این روح زیبا آثار ارزشمندی را خلق کرده اند که نمونه آن در سلطانیه مشهود است.

شهردار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه زنجان دیار مفاخر ایران زمین است و خاستگاه مردان بزرگی در طول تاریخ بوده است، عنوان کرد: امسال مدیریت شهری٬ زنجان را به عنوان میزبان مهربان معرفی می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشمندان جهانی در زنجان به دنبال ریشه های تاریخ بشری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان جهانی در زنجان به دنبال ریشه های تاریخ بشری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید