دانش آموزان بخش عمده ای از جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان هستند
به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/لرستان مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت:دانش آموزان بخش عمده ای از مخاطبین و جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان را تشکیل می دهند.
فرشته طهماسبی در ملاقات با سید عیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان، با تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر، تجلی حماسه ماندگار و الهام بخشی است که صفحه ای زرین در تاریخ حیات ملت ایران گشود و نسیم روح بخش بهار انقلاب، مشام وفاداران راستین آزادی و عدالت را معطر کرد.
وی با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی، شکست هیمنه غرب و شرق رقم خورد، اضافه نمود: نوجوانان و جوانان باید بدانند که مردم مسلمان ایران با ایمان به خدا و وحدت کلمه و رهبری مردی فرزانه و حکیم تومار حکومت شاهنشاهی را درهم پیچیدند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ادامه با اشاره به رسالت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیان نمود: دانش آموزان بخش عمده ای از مخاطبین و جامعه هدف کتابخانه های عمومی را تشکیل می دهند. بر این اساس تعامل و همکاری این نهاد فرهنگی با سازمان آموزش و پرورش با توجه به اهداف مشترکی که هر دو دستگاه دارند، حائز اهمیت فراوانی است.
ایجاد علاقه و عادت به مطالعه وظیفه مشترک خانواده و مدرسه است
در ادامه این ملاقات، سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای از ارزش هاست که واجد ارزش های علمی، عملی، هنری، اجتماعی و اخلاقی است و بوسیله همین ارزش هاست که تمام فعالیت ها مورد سنجش و ارزشیابی قرار می گیرند.
سید عیسی سهرابی اضافه نمود: پس از نهاد اولیه تعلیم و تربیت یعنی خانواده، مدرسه وظیفه انتقال این ارزش ها را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عهده دارد.
وی گفت: ایجاد علاقه و عادت به مطالعه وظیفه مشترک خانواده و مدرسه است و مدرسه به عنوان نهاد اصلی پیاده سازی و مکان اجرای فلسفه آموزش و پرورش نقش پر رنگی در فرهنگ سازی دارد.
سرپرست آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برای ایجاد عادت مطالعه ضروری است برنامه درسی، روش تدریس و حتی فضای فیزیکی متناسب با این هدف ارزشمند مورد بارنگری قرار گیرند.
سهرابی بیان نمود: فراگیری ارزش های آموزشی و فرهنگی از راه مشاهده، تقلید و شرکت در فعالیت های اجتماعی اتفاق می افتند.
وی توضیح داد: مطالعه و کتابخوانی در اسناد بالادستی مانند سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین و بعلاوه در اهداف دوره های تحصیلی مورد تاکید است. اولین شرط در این زمینه توجه به کتابخانه های مستقل و کتابخانه های کلاسی و غنا بخشیدن به آن هاست.
منبع: خبرگزاری ایسنا