دانش آموزان بخش عمده ای از جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان هستند

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/لرستان مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت:دانش آموزان بخش عمده ای از مخاطبین و جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان را تشکیل می دهند.

دانش آموزان بخش عمده ای از جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان هستند

فرشته طهماسبی در ملاقات با سید عیسی سهرابی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان، با تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر، تجلی حماسه ماندگار و الهام بخشی است که صفحه ای زرین در تاریخ حیات ملت ایران گشود و نسیم روح بخش بهار انقلاب، مشام وفاداران راستین آزادی و عدالت را معطر کرد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی، شکست هیمنه غرب و شرق رقم خورد، اضافه نمود: نوجوانان و جوانان باید بدانند که مردم مسلمان ایران با ایمان به خدا و وحدت کلمه و رهبری مردی فرزانه و حکیم تومار حکومت شاهنشاهی را درهم پیچیدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ادامه با اشاره به رسالت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیان نمود: دانش آموزان بخش عمده ای از مخاطبین و جامعه هدف کتابخانه های عمومی را تشکیل می دهند. بر این اساس تعامل و همکاری این نهاد فرهنگی با سازمان آموزش و پرورش با توجه به اهداف مشترکی که هر دو دستگاه دارند، حائز اهمیت فراوانی است.

ایجاد علاقه و عادت به مطالعه وظیفه مشترک خانواده و مدرسه است

در ادامه این ملاقات، سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای از ارزش هاست که واجد ارزش های علمی، عملی، هنری، اجتماعی و اخلاقی است و بوسیله همین ارزش هاست که تمام فعالیت ها مورد سنجش و ارزشیابی قرار می گیرند.

سید عیسی سهرابی اضافه نمود: پس از نهاد اولیه تعلیم و تربیت یعنی خانواده، مدرسه وظیفه انتقال این ارزش ها را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عهده دارد.

وی گفت: ایجاد علاقه و عادت به مطالعه وظیفه مشترک خانواده و مدرسه است و مدرسه به عنوان نهاد اصلی پیاده سازی و مکان اجرای فلسفه آموزش و پرورش نقش پر رنگی در فرهنگ سازی دارد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: برای ایجاد عادت مطالعه ضروری است برنامه درسی، روش تدریس و حتی فضای فیزیکی متناسب با این هدف ارزشمند مورد بارنگری قرار گیرند.

سهرابی بیان نمود: فراگیری ارزش های آموزشی و فرهنگی از راه مشاهده، تقلید و شرکت در فعالیت های اجتماعی اتفاق می افتند.

وی توضیح داد: مطالعه و کتابخوانی در اسناد بالادستی مانند سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین و بعلاوه در اهداف دوره های تحصیلی مورد تاکید است. اولین شرط در این زمینه توجه به کتابخانه های مستقل و کتابخانه های کلاسی و غنا بخشیدن به آن هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانش آموزان بخش عمده ای از جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان بخش عمده ای از جامعه هدف کتابخانه های عمومی لرستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید