درخواست فوری از فیفا پس از توهین جنجالی علیه تیم ملی ایران ، شرم آورترین اتفاق جام جهانی را شما رقم زدید!

به گزارش وبلاگ خبری، فدراسیون فوتبال ایران درخصوص اظهارت توهین آمیز یورگن کلینزمن علیه تیم ملی فوتبال بیانیه داد.

درخواست فوری از فیفا پس از توهین جنجالی علیه تیم ملی ایران ، شرم آورترین اتفاق جام جهانی را شما رقم زدید!

به گزارش وبلاگ خبری آنلاین، در پی اظهارات سرمربی پیشین تیم ملی آمریکا علیه فرهنگ مردم ایران و توهین به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال ایران، فیفا را مورد خطاب قرار داد و با محکوم کردن اظهارات مغرضانه یورگن کلینزمن علیه ایران خواهان استعفای کلینزمن از گروه مطالعات فنی فیفا شد.

  • پاسخ تند کی روش به چهره سرشناس فوتبال | حرف های تو در خصوص من و ایران مایه شرمساری است | استعفا بده و به کمپ ما بیا!

آقای کلینزمن، عضو گروه مطالعات فنی فیفا، گفته است که در بازی ایران و ولز، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی روی داورکار کردند و این تصادفی نیست، این بخشی از فرهنگ آن هاست که چگونه بازی می نمایند.

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این خواهان شفاف سازی فوری فیفا در این مورد شده و خواهان عذرخواهی آقای کلینزمن و استعفا از وظایف خود به عنوان عضو گروه مطالعات فنی فیفا شده است.

در همین حال فدراسیون فوتبال ایران از آقای کلینزمن دعوت می نماید تا از کمپ تیم ملی در دوحه برای یادگیری در خصوص فرهنگ غنی ایرانی و ارزش های فوتبال و ورزش بازدید کند. از آنجایی که کلینزمن یک آلمانی است، به او قول داده می گردد که برای شرم آورترین قسمت تاریخ جام دنیای، ننگ گیخون 82، زمانی که آلمان غربی و اتریش نتیجه را رقم زدند، مورد قضاوت قرار نگیرد و او به عنوان یک بازیکن پیشین، با شیرجه های دراماتیک معروفش قضاوت نخواهد شد.

مطمئناً او به عنوان یک بازیکن حرفه ای فوتبال برای هیچ موضوع سیاسی و تاریخی دیگری که مربوط به کشورش باشد مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت. در این بازدید، به آقای کلینزمن پیشنهاد می گردد که 99 دقیقه آخرین بازی ایران مقابل ولز را مرور کند، حتی اگر این بازی قبلاً در سراسر دنیا پخش شده باشد و برای بسیاری به عنوان یکی از عادلانه ترین و زیباترین بازی های تاریخ جام دنیای شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "درخواست فوری از فیفا پس از توهین جنجالی علیه تیم ملی ایران ، شرم آورترین اتفاق جام جهانی را شما رقم زدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فوری از فیفا پس از توهین جنجالی علیه تیم ملی ایران ، شرم آورترین اتفاق جام جهانی را شما رقم زدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید