درخواست ناتو برای توقف خشونت ها در افغانستان

به گزارش وبلاگ خبری، دبیرکل ناتو امروز یکشنبه خواهان توقف خشونت ها در افغانستان شد. وی با تاکید بر آسیپ پذیری افغانستان از بیماری کوئید 19 تقاضا کرد تا به منظور تسهیل یاری های بشر محبت آمیز خشونت ها در این کشور دستکم بطور موقتی قطع شوند.

درخواست ناتو برای توقف خشونت ها در افغانستان

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تبادل نظر با نشریه فرانسوی ژورنال دو دیمانش با یادآوردی دو معضل اساسی عدم ثبات و خشونت در افغانستان تلویحا گفت که در شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا این کشور محتمل است با یک فاجعه انسانی عمیق تر روبرو گردد.

کابل تا به امروز مرگ دو تن را بر اثر کوئید 19 تایید نموده است. طبق آمار رسمی افغانستان دستکم 116 نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند.

افغانستان از روز گذشته تمهیدات ویژه ای را به ویژه در کابل برای مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا درآورده و محدودیت های شدیدی را برای تردد و فعالیت های اجتماعی غیرضروری مردم در نظر گرفته است.

با توجه به امکانات بهداشت و ظرفیت درمانی بسیار محدود و اولیه این کشور 35 میلیونی نگرانی های زیادی در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور به وجود آمده است.

دو همین حال مقامات افغانستان برای جلوگیری از مرگ و میر در ندامتگاه های این کشور دستکم 10 هزار زندانی را قرار است آزاد نمایند.

به گزارش یورونیوز، از زمان امضای توافق صلح میان طالبان و آمریکا در اواخر ماه فوریه، نیروهای طالبان عمدتا تنها نیروهای دولتی را هدف حملات خود قرار می دهند.

منبع: عصر ایران

به "درخواست ناتو برای توقف خشونت ها در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ناتو برای توقف خشونت ها در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید