دعوت شهردار برای سفر هنرمندان به مشهد

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/خراسان رضوی شهردار مشهد از هنرمندان دعوت کرد تا به مشهد سفر نموده و از نزدیک با ظرفیت های فرهنگی و هنری مشهد آشنا شوند.

دعوت شهردار برای سفر هنرمندان به مشهد

محمدرضا کلائی شامگاه پنج شنبه، 9 بهمن ماه، در اختتامیه نمایشگاه بین المللی خوش نویسی پایکوبی قلم؛ در جاده ابرشیم که در بازار عظیم ایران برگزار گردید، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه خوش نویسی پایکوبی قلم اتفاق عظیمی در حوزه تمدن و فرهنگ بود که طی هفته گذشته در مشهد و اکنون در تهران شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های خوش نویسی به عنوان هنری تاثیرگذار اهمیت ابزار به اندازه هدف برای پیغام رسانی است، به گونه ای که فرم به اندازه محتوا برای هنرمند اهمیت دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه اگر می خواهیم پیغام ما دچار بازنگری گردد، باید ابزارها و فرم پیغام رسانی را مورد بازنگری قرار دهیم، توضیح داد: معتقدم اگر دنبال دنیای شدن هستیم مهم ترین رمز آن تعالی فرم و ابزار پیغام رسانی به دنیایان است که با برگزاری این نمایشگاه در هفته گذشته این فرضیه تایید شد.

وی با اشاره به اینکه تعالی فرم و قالب ما را از هر مسیری به دنیای شدن نزدیک تر می نماید، اظهار داشت: پیغامی که از فرهنگی آزاده است می تواند مانند قاره پیما دنیای عمل کند و برای تحقق این هدف به شدت نیازمند تمرکز روی ابزار هستیم.

کلائی افزود: معتقدم اگر پیغامی به اندازه لازم تکثیر نگردد باید در ابزار و فرم ارائه فن، تجدید نظر کرد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهد همچنین از هنرمندان خوش نویس شرکت کننده در این نمایشگاه دعوت کرد تا سفری به مشهد داشته باشند و از نزدیک با ظرفیت های فرهنگی و هنری مشهد آشنا شوند. وی در این راستا به قید قرعه هزینه سفر تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی به مشهد را پذیرفت.

به گزارش وبلاگ خبری، نخستین نمایشگاه بین المللی راه ابریشم با عنوان پایکوبی قلم به عنوان عظیم ترین نمایشگاه خوشنویسی دنیا یکم تا نهم بهمن ماه در شهرهای مشهد و تهران برگزار شد. همچنین امکان بازدید آثار در نمایشگاهی مجازی به آدرس www.gallery.irunesco.org وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دعوت شهردار برای سفر هنرمندان به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت شهردار برای سفر هنرمندان به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید