دوره آبیاری فضای سبز پردیسان قائم (عج) به حد مطلوب می رسد

به گزارش وبلاگ خبری، شهردار کرمان گفت: طبق قرارداد با شرکت آب منطقه ای، حدود 50 لیتر آب به فضای سبز پردیسان قائم (عج) اختصاص می یابد.

دوره آبیاری فضای سبز پردیسان قائم (عج) به حد مطلوب می رسد

سعید شعرباف، در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد منعقد و تجهیزات در محل نصب شده است، گفت: با شبکه ای که ایجاد می گردد، مشکل آبیاری این مجموعه رفع خواهد شد و دوره آبیاری به حد استاندارد می رسد.

وی درخصوص پایین بودن سرانه فضای سبز گفت: شهر کرمان در زمینه پارک و بوستان نسبت به دیگر شهر های گرم وخشک شرایط بهتری دارد، اما با در نظر گرفتن استاندارد های مربوط، توزیع و کیفیت مناسبی ندارد.

شهردار کرمان، مشکل شوری آب را در غرب شهر کرمان جدی تر دانست و اضافه نمود: بنابراین، به علت سختی آب در بعضی از منطقه ها شهر، به جای فضای سبز، بهتری فضای تفریحی باکیفیت ایجاد می کنیم.

شعرباف، با تأکید بر اینکه فضای سبز در غرب شهر کرمان باید با احتیاط توسعه یابد، گفت: از کارشناسان فضای سبز خواستیم در مکان یابی پارک ها نگاه تخصصی خود را لحاظ نمایند.

شهردار کرمان بعلاوه درخصوص پیشنهاد مطرح شده برای معین تکلیف نحوۀ پوشش حوادث در حاشیه و روستا های اطراف شهر، گفت: در این خصوص با مصوبات شورای تأمین و تماس مستقیم با فرماندار کرمان و اعلام به معاون عمرانی استاندار، حوادث را پوشش داده و آتش نشانان را به محل حادثه اعزام کردیم.

شعرباف، به مکاتبه با فرمانداری و استانداری درخصوص معین تکلیف تأمین هزینه های مادی امکانات آتش نشانی به خصوص در زمینه پوشش آتش سوزی های بزرگ در خارج از حریم شهر اشاره نمود و اضافه نمود: بعلاوه تفاهم نامه ای را در این خصوص با فرمانداری منعقد کردیم که در قالب تبصره 18 در بخش شهرستان کرمان، مبلغی به سازمان آتش نشانی اختصاص پیدا می نماید که اندازه آن نیز معین شده است.

وی اضافه نمود: با این وجود، امسال براساس ابلاغ بودجه 1401 کشور، از تبصره 18 و مفاد قانونی آن، امکان تخصیص اعتبار مستقیم به شهرداری ها وجود ندارد و هرچند فرایند قانونی آن در فرمانداری اجرا شده، اما طبق تکلیف بودجه 1401 کشور، اجرای آن مقدور نیست.

شهردار کرمان با بیان اینکه تنها مصوبه ای که می توان از آن استفاده کرد، مصوبه سفر استانی است، گفت: طبق این مصوبه ازسوی وزارت کشور برای شهرداری استان به خصوص مرکز استان، یاری هایی در قالب تجهیزات آتش نشانی در نظر گرفته شده که بعضی از این تجهیزات، خودروی فوماتیک است؛ بنابراین، تنها یاریی که دولت به آن متعهد شده، مصوبه سفر استانی است.

شعرباف یادآور شد: تفاهم نامه امضاشده بین شهرداری و فرمانداری برای خدمت رسانی به اطراف شهر، به جایی نرسیده وعملیاتی نشده، اما براساس نامه شورای تأمین و نامه مکتوب فرماندار، مأموریت به اطراف شهر انجام می گردد تا خدمت رسانی به حاشیه ها معطل نماند.

شهردار کرمان بعلاوه با اشاره به اعلام گزارش اقتصادی شهرداری به شورای شهر در زمینه هزینه و اصلاح بودجه، گفت: به حوزه اقتصادی تأکید کردم گزارش های خواسته شده، به شورای شهر ارایه گردد؛ بنابراین، با در نظرگرفتن تأخیر یک ماهه در سطح درآمدها، می توان تا انتهای تیرماه، اطلاعات معین و درست را استخراج کرد و آن را به شورای شهر ارایه داد.

شعرباف با بیان اینکه در زمینه پروژه ها تغییراتی اتفاق افتاده و ارائه گزارش دقیق آن مستلزم آنالیز بیشتر است، اضافه نمود: بعضی از ردیف های بودجه، به صورت کلی در اختیار معاونت ها قرار گرفته که با ریزشدن پروژه ها، احتیاج شد بعضی از موارد به منطقه ها شهرداری انتقال پیدا کند یا به وسیله پیمانکار انجام گردد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن جابه جایی ردیف بودجه، برای ارائه گزارش دقیق تر، باید این موارد را در نظر گرفت.

شهردار کرمان با بیان اینکه بعضی از پروژه هایی که گزارش نشده، ناشی از قرار نگرفتن جزییات آن به صورت دقیق در بودجه است، ادامه داد: بنابراین، باید تغییرات لازم در ردیف بودجه لحاظ گردد.

شعرباف با تأکید بر اینکه می طلبد درخواست های مردمی و مطالبه شورای شهر و معاونت ها شهرداری در گزارش گنجانده گردد، اعلام کرد: ضروری است جزییات موارد را در بودجه امسال به صورت دقیق ذکر کنیم، یا ردیف بودجه را در اختیار معاونت ها و منطقه ها قرار دهیم که ترجیح بر مورد اول است، اما در گزارش بودجه امسال، هر دو مورد را لحاظ کردیم.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن تغییر اولویت پروژه ها، گزارش باید تدوین گردد و بعضی از پروژه های عمرانی نیز در حال اجرا است، گفت: درخصوص اینکه نقاط ضعف را باید جبران کنیم، قبول داریم و علاوه بر آن باید تدابیری برای گنجاندن پروژه ها در بودجه سال آینده بیاندیشیم.

وبلاگ خبری کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دوره آبیاری فضای سبز پردیسان قائم (عج) به حد مطلوب می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره آبیاری فضای سبز پردیسان قائم (عج) به حد مطلوب می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید