رایزنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش وبلاگ خبری، رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با نخست وزیر موقت ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان، بر ادامه کوشش های میانجی گرانه مسکو برای حل و فصل اختلاف مرزی بوجود آمده بین دو کشور تأکید کرد.

رایزنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه بار دیگر در جریان مکالمه ای تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان، شرایط در مرزهای این کشور با جمهوری آذربایجان را مورد آنالیز قرار داد.

طبق اطلاعات دفتر نخست وزیری ارمنستان، پاشینیان در جریان این گفتگو، فرایند اوضاع کنونی در مرزهای ارمنستان و آذربایجان را تشریح و تأکید کرد که نیروهای آذربایجانی، به رغم ضوابط حقوق بین المللی، تمامیت ارضی ارمنستان را نقض نموده اند. وی همچنین از کوشش های رئیس جمهوری روسیه در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی تشکر کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نیز اظهار داشت که ولادیمیر پوتین در جریان این مذاکرات تلفنی یادآور شد که طرف روسی بعنوان میانجی گر فعالانه درصدد عادی سازی فرایند اوضاع در مرزهای ارمنستان و آذربایجان است و به کوشش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر موقت ارمنستان بر علاقه مندی دو طرف برای هر چه سریعتر حل و فصل شدن این مشکل به وسیله مذاکرات تأکید کردند.

طبق این اطلاعات، ولادیمیر پوتین روز گذشته همچنین مذاکرات تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان داشت که توجه این گفتگوها نیز روی حادثه اتفاق افتاده در مرز ارمنستان و آذربایجان متمرکز بود و دو طرف تمایل مشترک برای حل و فصل این مناقشه مرزی به وسیله دیپلماتیک و سیاسی را مورد تأیید قرار دادند.

روسای جمهوری دو کشور درباره فرایند اوضاع کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی و حل و فصل عملی وظایف مربوط به تأمین امنیت و ثبات در این منطقه و اجرای کامل توافقات سه جانبه در این زمینه نیز گفتگو کردند.

پوتین در جریان این مکالمه نیز بر ادامه کوشش های میانجی گرانه طرف روسی در جهت حل و فصل اختلافات بوجود آمده بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و یاری به توافق دو کشور برای معین خطوط مرزی تأکید کرد.

در این مذاکرات بعضی مسائل مربوط به روابط دوجانبه بین روسیه و جمهوری آذربایجان نیز مورد آنالیز طرفین نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رایزنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره اوضاع در مرز آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید