سبک زندگی مدیترانه ای موجب بهبود سلامت می گردد؟

به گزارش وبلاگ خبری، اطلاعات زیادی در خصوص فواید رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب وجود دارد. اما در خصوص خود سبک زندگی مدیترانه ای نه.

سبک زندگی مدیترانه ای موجب بهبود سلامت می گردد؟

مرسدس سوتوس پریتو، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه مادرید اسپانیا، می گوید: این مطالعه نشان می دهد که اتخاذ یک سبک زندگی مدیترانه ای سازگار با ویژگی های محلی جمعیت های غیر مدیترانه ای ممکن است و می تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که الگوی غذایی مدیترانه ای به محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی یاری می نماید و خطر حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد. در این مطالعه نو، محققان تأثیر سایر عوامل سبک زندگی مدیترانه ای از جمله فعالیت بدنی، استراحت، عادات اجتماعی و خوش گذرانی را بر روی 110799 بزرگسال میانسال و مسن که در انگلستان، اسکاتلند و ولز زندگی می نمایند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت نمایندگان از بین افراد 40 تا 75 ساله که در بین سال های 2009 تا 2012 بدون سرطان و بیماری های قلبی عروقی بودند، انتخاب شدند. آن ها تا سال 2021 پیگیری شدند.

شاخص 25 امتیازی MEDLIFE برای امتیاز دادن به پایبندی آن ها به سبک زندگی مدیترانه ای استفاده شد. این شاخص به سه بخش تقسیم شد: مصرف غذای مدیترانه ای (12 امتیاز)، که به آنچه مردم می خورند توجه می نماید. عادات غذایی مدیترانه ای (7 امتیاز)، که به عوامل دیگری مانند میان وعده، اضافه کردن نمک به وعده های غذایی خود یا ترجیح غلات کامل به غلات تصفیه شده توجه می نماید؛ و سایر عوامل سبک زندگی (6 امتیاز).

سومین مورد شامل سؤالاتی در خصوص اینکه آیا افراد با خانواده و دوستان غذا می خورند یا خیر؛ درگیر فعالیت بدنی با دیگران، به عنوان مثال پیاده روی باهم هستند؛ چند بار با خانواده و دوستانشان دیدار دارند (عادات اجتماعی)؛ و چقدر می خوابند، هم در شب و هم به وسیله چرت زدن در روز (استراحت) بود.

پس از یک دوره پیگیری میانه 9.4 سال، از سوابق مرگ برای مقایسه مقدار مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری قلبی عروقی و سایر علل بین افرادی که نمرات شاخص MEDLIFE بالاتر و پایین تری داشتند، استفاده شد. این تجزیه و تحلیل نشان داد که هر چه مردم بیشتر به سبک زندگی مدیترانه ای پایبند باشند، خطر مرگ ناشی از سرطان یا هر علتی در آن ها کمتر می گردد.

منبع: فرارو

به "سبک زندگی مدیترانه ای موجب بهبود سلامت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک زندگی مدیترانه ای موجب بهبود سلامت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید