سنتکام: گزارش نیویورک تایمز درباره روسیه نگران کننده است

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از سی ان ان، فرانک مک کنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که ایران آن را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است؛ به رغم اینکه گزارش ها مبنی بر تبانی روسیه با طالبان را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد؛ افزود: این اطلاعات برای من اثبات نشد. البته به قدری اثبات شد که نگرانم کند. اما به اندازه کافی برای ارائه شدن در دادگاه قانع کننده نبود.

سنتکام: گزارش نیویورک تایمز درباره روسیه نگران کننده است

این نخستین بار است که یک مقام وابسته به پنتاگون حاضر شده شخصاً به سوالات درباره گزارشی پاسخ دهد که چندی پیش نیویورک تایمز منتشر کرد و در آن مدعی شد که روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، به طالبان رشوه داده است.

البته پنتاگون و مقامات اطلاعاتی آمریکا، پیشتر هم اطلاعات ارائه شده از سوی نیویورک تایمز را برای موضع گیری علیه روسیه ناکافی ارزیابی نموده بودند.

با توجه به اینکه دموکرات ها مدعی هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این گزارش مطلع بوده اما ترجیح داده در برابر روسیه سکوت پیشه کند؛ به نظر می رسد این اقدام تلاشی برای تضعیف کارزار انتخاباتی ترامپ در آستانه برگزاری رقابت ریاست جمهوری 2020 باشد.

با این حال، مک کنزی مدعی است به عنوان فرمانده ای که در صحنه عملیات حضور دارد؛ این گزارش را بسیار نگران کننده ارزیابی می نماید اما پیوندهای علّی که به اثبات آن منجر گردد؛ وجود ندارد.

وی همچنین مدعی شد که در همه حال، نهایت جدیت را در اتخاذ اقدامات حفاظتی در افغانستان، به کار خواهد بست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سنتکام: گزارش نیویورک تایمز درباره روسیه نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنتکام: گزارش نیویورک تایمز درباره روسیه نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید