پلوسی: سنا آماده استیضاح ترامپ است

به گزارش وبلاگ خبری، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که مجلس سنای این کشور آماده است تا با دریافت طرح استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا فرآیند استیضاح وی را شروع کند.

پلوسی: سنا آماده استیضاح ترامپ است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفت که مقامات سنا به وی اطلاع داده اند که آماده دریافت طرح استیضاح ترامپ و شروع فرآیند استیضاح وی در سنا هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ خبری بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ خبری بخوانید. (کلیک کنید)

نانسی پلوسی با اعلام این خبر گفت: من درباره زمان فرستادن طرح استیضاح به سنا با مقامات آن مصاحبه خواهم کرد. ما آماده ایم که ظرف روزهای آینده طرح استیضاح را به سنا ارسال کنیم.

وی درباره نقش دونالد ترامپ در حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه (17 دی ماه) توضیح داد: او آنها را به جهت حمله به کنگره فرستاد و در نهایت این بی قانونی ها رخ داد.

در جریان حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که به تحریک شخص وی انجام شد، دست کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواهان برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه وی به وسیله فعال سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نگردد، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست های مکرر دموکرات ها برای برکناری ترامپ به وسیله متمم بیست وپنجم قانون اساسی آمریکا مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان ندادند و در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (درست یک هفته پس از حمله به کنگره) طرح استیضاح ترامپ که تنها بند آن تحریک آشوبگران برای حمله به کنگره بود را تصویب کرد.

با وجود تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این طرح به سنا ارسال نشد و دونالد ترامپ روز چهارشنبه 20 ژانویه (اول بهمن) قدرت را به رئیس جمهور بعدی یعنی جو بایدن تحویل داد.

استیضاح ترامپ پس از انتها دوران ریاست جمهوری اش از این لحاظ حائز اهمیت است که می تواند مانع نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پلوسی: سنا آماده استیضاح ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: سنا آماده استیضاح ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید