سیاست گذاری مناسبی برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نشده است

به گزارش وبلاگ خبری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: عدم سیاست گذاری مناسب باعث شده است که دانشگاه و صنعت ارتباط نزدیکی با یکدیگر نداشته باشند.

سیاست گذاری مناسبی برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نشده است

محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ خبری درباره ارتباط دانشگاه و صنعت بیان کرد: پژوهش های ما زمانی اصیل و کارآمد خواهند بود که اثرگذاری اجتماعی داشته باشند و برای این کار باید با توجه به اکوسیستم دانشگاه، مجموعه اساتید و دانشجویان و زیرساخت های موجود جهت دهی کنیم تا پژوهشی که دارای اثر اجتماعی است را به عمل برسانیم.

موحدی ادامه داد: در این راستا همواره تلاش داریم تا از پتانسیل اعضای هیئت علمی و دانشگاه، برای رفع نیاز های صنعتی و اقتصادی کشور استفاده کنیم بنابراین دانشگاه صنعتی شریف تعامل خوبی با صنعت داشته و خوشبختانه در حوزه های بسیاری صنعت به ما اعتماد دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید بیش از پیش شود، بیان کرد: درصورتی که تحقیقات دانشگاهی درجهت رفع نیاز های صنایع و شرکت ها نباشد، اساتید و دانشجویان سلیقه ای در انتخاب و پیشبرد پروژه پژوهشی شان اقدام می کنند و احتمال رخداد موازی کاری دانشگاه و صنعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه عواملی مثل تمایل صنعت به سود و درآمد زودبازده و عدم سیاست گذاری درست در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه موجب دوری این دو از یکدیگر شده است؛ ادامه داد: این پتانسیل وجود دارد که صنایع پروژه مورد نیاز خود را به دانشگاه ها سفارش دهند و اساتید و دانشجویان به صورت هدفمند تحقیقی را انجام دهند درحقیقت اینگونه تحقیقات دانشگاهی متناسب با نیاز های روز جامعه و براساس نیاز های بین المللی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیاست گذاری مناسبی برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست گذاری مناسبی برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید