صدای گوشخراش یک ماهی کوچک، به بلندی صدای شلیک گلوله!

به گزارش وبلاگ خبری، دانشمندان می گویند یکی از کوچک ترین ماهی های دنیا، به میزان عرض ناخن یک انسان بالغ، می تواند صدایی به بلندی شلیک گلوله فراوری کند.

صدای گوشخراش یک ماهی کوچک، به بلندی صدای شلیک گلوله!

به گزارش وبلاگ خبری ، بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله آموزشگاه ملی علوم ایالات متحده آمریکا، ماهی دانیونلای 12 میلی متری که در نهرهای میانمار یافت می گردد، صداهایی بیش از 140 دسی بل فراوری می نماید.

رایج ترین مکانیسم در ماهی ها برای فراوری صدا شامل ارتعاشات بادکنک شناوری آن ها و انقباضات ماهیچه های خاصی است.با این حال، مکانیسم فراوری صدای این ماهی، که دارای کوچک ترین مغز شناخته شده در بین مهره داران است، ناشناخته بود زیرا مکانیسم های ماهیچه ای مرتبط با بادکنک شناوری شرح قابل قبولی برای منشا صدا ارائه نمی کردند.

بر اساس گزارش فارس، دانشمندان در برلین دریافته اند که این ماهی دارای سیستم فراوری صدای منحصربه فردی است که شامل غضروف، دنده خاص و عضله مقاوم در برابر خستگی است.

این به ماهی اجازه می دهد تا پالس های سریع و بلند فراوری کند.دانشمندان معین نکرده اند که چرا ماهی چنین صداهای بلندی فراوری می نماید، اما پیشنهاد کردند که می تواند به حرکت در آب های تیره یاری کند یا یک تاکتیک تهاجمی است که به وسیله نرها برای هشدار دادن به رقابت استفاده می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "صدای گوشخراش یک ماهی کوچک، به بلندی صدای شلیک گلوله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای گوشخراش یک ماهی کوچک، به بلندی صدای شلیک گلوله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید