ضرب الاجل استاندار برای رفع مسائل روستای امیرآباد بیرجند

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: افکار عمومی، منتظر اقدام مسئولان برای رفع مسائل امیرآباد در بازه زمانی کوتاه هستند.

ضرب الاجل استاندار برای رفع مسائل روستای امیرآباد بیرجند

جواد قناعت، شب گذشته 12 دی در جلسه فوق العاده بررسی مسایل و مسائل روستای امیر آباد گفت: در پی حادثه دلخراش فوت کودک 4.5 ساله، برخی مسایل و مسائل روستای امیرآباد جنبه اورژانسی دارد که باید در اولین فرصت برنامه ریزی و اجرایی شود؛ مدیران باید با آستانه تحمل بالا مسایل را پیگیری نمایند زیرا این موضوعات در شأن استان نیست.

به گزارش وبلاگ خبری، استاندار، مسئولیت پیگیری فرایند رفع مسائل امیرآباد را به فرماندار بیرجند با پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری سپرد و تأکید کرد: ساماندهی سگ های ولگرد، اجرای دیوار ساحلی رودخانه، روشنایی معابر و احداث پل امیرآباد باید در اولویت مسایل عمرانی قرار گیرد.

قناعت با بیان اینکه اگر بسیاری از این موارد قبلاً مورد توجه قرار می گرفت، شاید اکنون شاهد این حادثه تلخ نبودیم، گفت: فرمانداری مشکل سگ های ولگرد را با جدیت پیگیری نماید و این موضوع سریعاً از طریق متولیان امر ساماندهی شود.

به گفته وی؛ حادثه امیرآباد واقعاً قابل تأمل است و مصیبت وارده وسیع است، اما در این میان همکاری خانواده برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان قابل تقدیر است.

استاندار شرح داد: مسائلی از این دست، باید به صورت جهادی مورد توجه مدیران و متولیان امر قرار گیرد تا دوباره شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

قناعت با اشاره به این که 80 درصد روشنایی مورد نیاز این منطقه تأمین شده، ادامه داد: بخشی که روی زمین مانده باید با اولویت تأمین شود.

وی اظهار کرد: تأمین روشنایی رودخانه امیرآباد حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که طبق هماهنگی اجرا شده، با اصلاحیه کمیته برنامه ریزی شهرستان این اعتبار از محل طرح هادی در اختیار شرکت برق قرار خواهد گرفت.

استاندار با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق از روز دوشنبه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می کند، تأکید کرد: این پروژه باید تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

قناعت با اشاره به این که اجرای دیوار ساحلی برای سه هزار و 400 متر از رودخانه امیرآباد اهمیت ویژه ای دارد، شرح داد: طبق برآورد اجرا شده، این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ملی بنیاد مسکن و اعتبارات استانی این مهم تأمین و عملیات اجرایی آن از لایروبی کف رودخانه گرفته تا تأسیس دیوار ساحلی از روز دوشنبه از طریق شرکت آب منطقه ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شود.

وی ساخت پل رودخانه امیرآباد را هم از اولویت های برنامه های عمرانی در این منطقه بیان نمود و افزود: عملیات اجرایی این پل نیز به زودی برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرب الاجل استاندار برای رفع مسائل روستای امیرآباد بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل استاندار برای رفع مسائل روستای امیرآباد بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید