طالبان، دولت کابل را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش وبلاگ خبری، خبرگزاری طلوع افغانستان از قول طالبان گزارش کرد، طالبان حکومت کابل را به عنوان یک دولت به رسمیت نمی شناسد و آن را ساختار وارداتی غربی می داند که برای تداوم اشغالگری آمریکا کار می کند.

طالبان، دولت کابل را به رسمیت نمی شناسد

به نقل از شبکه خبری طلوع، طالبان پیش از مذاکرات بین افغان ها در اقدامی که ضربه ای بر پیکره فرایند سازش افغانستان است، گفت، دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان را به عنوان یک سیستم مآغاز به رسمیت نمی شناسد.

در بیانیه این گروه آمده است: دو روز زودتر، مشاور دولت کابل گفت که اصطلاح بین افغان ها که بیانگر فرایند مذاکره است، نادرست است و مذاکرات باید بین دولت کابل و طالبان در کنار دیگر ملاحظات صورت گیرد.

بیانیه طالبان چند روز پس از لویه جرگه منتشر شد که در آن آزادی 400 زندانی طالبان به عنوان حسن نیت دولت کابل یک نقطه عطف بزرگ تایید شد و به نظر می رسد که راهی به سوی مذاکرات بین افغان ها باشد.

این در حالی است که زلمای خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان امروز (یکشنبه) خواستار آغاز بی درنگ گفتگوهای میان افغان ها شد.

او در پیامی در صحفۀ تویترش با انتقاد از حمله به فوزیه کوفی، عضو هیئت مذاکره کنندۀ کابل از تمامی طرف ها خواست تا فرایند صلح را سرعت بخشند و هر چه زودتر، مذاکرات میان افغان ها را آغاز کنند.

دولت کابل اعلام کرده که بیش از 4600 زندانی طالبان را در یک بازه زمانی آزاد کرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "طالبان، دولت کابل را به رسمیت نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان، دولت کابل را به رسمیت نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید