مثل بقیه بودجه گرفتیم اما بدهکار نیستیم، خواهان میزبانی بزرگسالان جهانیم

به گزارش وبلاگ خبری، فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره مهمانان جهانی و آسیایی فدراسیون شمشیربازی که همزمان با مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A جوانان به ایران داشتند، اظهارداشت: ماکس گوتر که به عنوان ناظر جهانی این مسابقات به ایران سفر نموده بود، سال ها تجربه عضویت در هیات اجرایی فدراسیون جهانی را دارد و در حال حاضر هم دبیر کل اروپاست. سفر وی به ایران با توجه به موقعیت هایی که داشته و دارد می تواند در آینده نتایج خوبی برای شمشیربازی ایران داشته باشد به خصوص با توجه به رضایتی که از میزبانی ما داشت.

مثل بقیه بودجه گرفتیم اما بدهکار نیستیم، خواهان میزبانی بزرگسالان جهانیم

وی تاکید نمود: امکانات، تجهیزات و تعداد شمشیربازان ایرانی شرکت کننده در مسابقات جام جهانی کلاس A مهمترین مسئله جالب و قابل توجه برای این ناظر جهانی بود. به طور حتم با توجه به ابراز رضایت شفاهی، او گزارش مثبتی از میزبانی ایران ارائه خواهد نمود و این گزارش می تواند بازتاب خوبی برای ما داشته باشد به خصوص برای میزبانی های آینده.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین به دیداری که سلسو دیلیت، رئیس کنفدراسیون آسیا با افشارزاده داشت، اشاره نمود و گفت: دیلیت در این دیدار دفاع همه جانبه ای از ما کرد و با قاطعیت گفت ایران یکی از کشورهایی است در آینده مانند کره جنوبی، چین و ژاپن برای آسیا در المپیک مدال کسب می نماید. او حتی به مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در کویت برگزار گردید اشاره نمود و اینکه تیم ایران در این مسابقات بعد از چین، بیشترین تعداد مدال را کسب کرد.

باقرزاده یادآور شد که ناظر فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیا هر دو قول دادند از این پس در رابطه با برگزاری دوره های آموزشی و حضور نمایندگان کشورمان در چنین دوره هایی حمایت لازم را از ایران خواهند داشت.

وی که از سطح برگزاری مسابقات هم رضایت کامل داشت، اعلام کرد: معمولا مسابقات جام جهانی با حضور حداقل نمایندگان 6 کشور رسمیت پیدا می نماید اما برای این مسابقات 17 کشور اعلام آمادگی کردند و ورزشکاران 14 کشور هم به ایران سفر کردند. امیدواریم طی سال های آینده هم این رقابت ها را در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی در رده سنی جوانان گفت: فدراسیون شمشیربازی خواهان برگزاری مسابقات در رده سنی بزرگسالان هم است اما موضوع اینجاست که تعداد مسابقات جام جهانی در این رده سنی خیلی زیاد نیست. البته در گذشته تعداد جام های جهانی خیلی زیاد بود اما از آنجا که شرایط تیم ها برای حضور در این رقابت ها به خصوص به لحاظ اقتصادی سخت شده بود، تعداد مسابقات را محدود کردند. در هر صورت ما از آنجا که روی نسل جوان و معرفی آن تاکید زیاد داریم، میزبانی مسابقات در رده سنی جوانان را انتخاب نموده ایم.

باقرزاده با اشاره به اوضاع اقتصادی فدراسیون شمشیربازی و اینکه آیا برگزاری مسابقات جام جهانی مشکل اقتصادی برای این فدراسیون به دنبال نداشت؟، اظهارداشت: فدراسیون شمشیربازی مثل خیلی از فدراسیون های دیگر پول گرفت و البته مانند برخی از فدراسیون ها هم بودجه آنچنانی نداشت اما با وجود برگزاری این مسابقات در چنین سطحی و با تعداد 109 ورزشکار، یک ریال هم بدهی نداریم.

وی تاکید نمود: تا به امروز بابت برگزاری این مسابقات و دیگر امور یک ریال هم بدهی نداریم. تمام دستمزدها را پرداخت نموده ایم و با تمام نهادهای طرف همکاری هم تسویه حساب نموده ایم. این در حالی است که مسابقات را هم در بهترین سطح ممکن برگزار کردیم و حتی امتیاز پخش مستقیم آن را هم گرفتیم. ناظر فدراسیون جهانی از پخش مستقیم 6 ساعته این مسابقات متعجب شده بود و می گفت مسابقات اروپا به این اندازه پخش ندارد. او حتی می گفت فکر نمی کردم به کشوری بیایم که اینقدر خوب باشد و مردمانش مهربان؛ اگر به همسرم بگویم می گوید مرا به تهران ببر.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مثل بقیه بودجه گرفتیم اما بدهکار نیستیم، خواهان میزبانی بزرگسالان جهانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثل بقیه بودجه گرفتیم اما بدهکار نیستیم، خواهان میزبانی بزرگسالان جهانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید