معرفی خدمات غیرحضوری سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی

به گزارش وبلاگ خبری، اداره کل امور مالیاتی استان قزوین هم زمان با شیوع بیماری کرونا و توصیه مراجع بهداشتی برای کاهش تردد در شهر، لیست خدمات الکترونیکی مالیاتی را بیان کرد.

معرفی خدمات غیرحضوری سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی

به گزارش از ، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل امور اقتصادیاتی استان قزوین، سازمان امور اقتصادیاتی با الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات اقتصادیاتی، شرایطی را فراهم نموده تا نیازی به مراجعه حضوری مودیان برای انجام این تکالیف اقتصادیاتی وجود نداشته باشد به همین منظور مودیان اقتصادیاتی با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور اقتصادیاتی به آدرس www.tax.gov.ir می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

این خدمات عبارتند از:

ثبت نام الکترونیکی: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و تشکل های قانونی با ورود به قسمت ثبت نام الکترونیکی می توانند شماره اقتصادی دریافت، خلاصه پرونده خود را مشاهده و از امضای الکترونیکی خود استفاده نمایند.

اظهارنامه الکترونیکی: مودیان با مراجعه به این قسمت می توانند اظهارنامه اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی، اجاره املاک و اقتصادیات بر ارزش افزوده خود را ارائه نمایند.

پرداخت الکترونیکی اقتصادیات: در این بخش مودیان می توانند با اتصال به درگاه بانک ملی به صورت آنلاین اقتصادیات خود را پرداخت و یا با دریافت قبض اقتصادیات آن را به وسیله ATM یا POS پرداخت نمایند.

صورت معاملات فصلی الکترونیکی: مودیان اقتصادیاتی می توانند برای ثبت و ارسال اطلاعات خرید و فروش و همچنین پرداخت و دریافت بابت قراردادها، صادرات، واردات، حق العمکاری و مدیریت پیمان، بیمه، اجاره اقدام نمایند.

فهرست اقتصادیات حقوق الکترونیکی: مودی می تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور اقتصادیاتی ارایه می گردد، فایل الکترونیکی مورد نظر را فراوری و به واحد امور اقتصادیاتی ارایه و یا با استفاده از سیستم های نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهیه فایل الکترونیکی با قالب مورد نظر سازمان کند.

خلاصه پرونده الکترونیکی: مودی با مراجعه به این قسمت می تواند خلاصه پرونده اقتصادیاتی خود را ملاحظه کند.

ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات: مودیان حقیقی و حقوقی با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک، که پس از اتمام فرآیند پیش ثبت نام الکترونیکی دریافت نموده اند، چنانچه پرونده آن ها در سامانه سنیم (سامانه نرم افزاری یکپارچه اقتصادیاتی) موجود باشد، می توانند از امکانات این بخش استفاده نمایند.

انواع برگه هایی که امکان اعتراض به آن به وسیله این پرتال وجود دارند، عبارتند از:

برگ ارزیابی

· ابلاغیه رای هیات حل اختلاف اقتصادیاتی

مودیان اقتصادیاتی می توانند با اعلام شماره نامه برگه ای که به آن معترض می باشند، معینات تراکنش های اقتصادی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام نمایند.

همچنین می توانند نماینده یا وکیل خود را معین و به سازمان اموراقتصادیاتی کشور معرفی نمایند.

پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض، درخواست مودی به وسیله پرتال به سامانه سنیم ارسال می و کد رهگیری برای پیگیری های آینده نمایش داده می گردد.

ثبت صندوق فروش و حافظه اقتصادیاتی: مودیان مشمول این قوانین مکلفند، اطلاعات پایانه فروشگاهی و حافظه اقتصادیاتی خود را در موعد قانونی مقرر، در این سامانه ثبت نمایند.

صدور گواهی موضوع ماده 186 قانون اقتصادیات های مستقیم: در راستای تسهیل و تسریع فرایند صدور گواهی موضوع ماده ???، پس از درخواست وام توسط مودی در بانک موردنظر، استعلام در مورد شرایط بدهی اقتصادیاتی مودی صرفا توسط بانک و به صورت سیستمی به اداره امور اقتصادیاتی مربوطه ارسال می گردد.

پاسخ اداره امور اقتصادیاتی به بانک نیز مبنی بر صدور و یا عدم امکان صدور گواهی (به همراه ذکر دلایل) به وسیله سامانه خواهد بود و احتیاجی به مراجعه حضوری مودی نیست.

بدیهی است مودیان تنها در صورتی که به عنوان بدهکار معرفی شوند و برای پرداخت بدهی، می توانند به واحد اقتصادیاتی مربوطه مراجعه نمایند.

مودیان اقتصادیاتی برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با سامانه مرکز ارتباط مردمی 1526 تماس بگیرند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معرفی خدمات غیرحضوری سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خدمات غیرحضوری سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید