مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما

به گزارش وبلاگ خبری، هیوندای سوناتا یکی از خوش نام ترین محصولات هیوندای است که تا کنون در هفت نسل روانه بازار شده است. سوناتا مورد بحث ما نسل پنجم این سدان کره ای، یعنی سوناتای NF است که در زمان ورود خود به بازار توانست معروفیت زیادی برای این برند کره ای به ارمغان آورد و عده بسیاری را شیفته خود کند. در این مطلب به مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما می پردازیم و سونانا NF را در کنار رقبایش آنالیز می کنیم.

مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما

مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری

تویوتا کمری بدون شک یکی از معروف ترین خودروهای راه یافته به بازار ایران است که در این مطلب قصد پرداختن به نسل ششم آن را داریم. کمری که محصول برند خوش نام تویوتا است، خیلی کار سختی را برای موفقیت در بازار ایران پیش روی خود نمی دید و خیلی سریع توانست به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین سدان های بازار ایران بدل گردد.

تویوتا کمری از طراحی زیبایی برخوردار است و علاوه بر زیبایی، ویژگی های لوکس بودن را نیز به همراه دارد. اگرچه هیوندای سوناتا نیز از طراحی بسیاری خوبی برخوردار است و نمی توان ایراد خاصی گرفت. با این حال، با مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری، می توان تویوتا کمری را از نظر طراحی و نمای ظاهری اندکی برتر دانست.

تویوتا کمری به علت شکل خاص طراحی، آیرودینامیک ترین ماشین کلاس خودش محسوب می گردد. با ورود به کابین تویوتا کمری اولین حسی منتقل می گردد سادگی است. در عوض کابین بسیار ارگونومیک، راحت و جادار است به طوری که حتی در مسیرهای طولانی نیز آرامش سرنشینان را به همراه خواهد داشت. در نقطه مقابل سوناتا نیز شرایط تقریبا مشابهی دارد ولی شاید بتوان گفت که اندکی ظرافت بیشتر در طراحی آن به کار رفته است. در بحث آپشن ها و امکانات هر دو خودرو ساده هستند ولی هیوندای رجحان اندکی دارد. اولویت اصلی تویوتا نیز کیفیت سواری و آرامش سرنشینان بوده است، چیزی که بدون شک کمری در آن برترین است.

نمایش پشتی هیوندای سوناتا NF

با مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری باید گفت که پیشرانه به کار رفته در تویوتا کمری یک موتور 4 سیلندر است که حجمی برابر با 2362 سی سی دارد و می تواند 157 اسب بخار قدرت و 218 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. تویوتا کمری با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و اتوماتیک عرضه شد که هر دو هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه دارند. در حالی که هیوندای سوناتا با هیوندای سوناتا NF در ایران با دو پیشرانه 4 سیلندر و 6 سیلندر عرضه شده که پیشرانه 4 سیلندر آن 2.4 لیتری است و می تواند 174 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

گیربکس به کار رفته در سوناتا NF نیز یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک (در نسخه های فیس لیفت 4 سیلندر) است. پیشرانه هر دو خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد و در از نظر شتاب گیری و کشش رضایت بخش ظاهر می شوند، ولی این تویوتا کمری است که کیفیت سواری بالاتری دارد و استهلاک آن نیز در دراز مدت نسبت به هیوندای سوناتا NF کمتر است و در مجموع، آن را می توان خودروی بهتری دانست.

مقایسه هیوندای سوناتا NF با نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیمای حاضر در این مقایسه، نسل چهارم این خودرو است که عرضه آن در بازار ایران در حدفاصل سال های 1381 تا 1391 صورت گرفت.

با مقایسه هیوندای سوناتا NF با نیسان ماکسیما تعیین است که ماکسیما از استایلی قدیمی تر برخوردار است و این مورد در نمای خارجی و داخل کابین کاملا تعیین است. اگرچه مدت سال های حضور این خودرو در بازار ایران تاحدودی این مورد را توجیه می نماید. اما از نظر فضای کابین و راحتی سرنشینان و موقعیت راننده پشت فرمان، ماکسیما چیزی از دو رقیب خود کمتر ندارد.

تصویری از داخل هیوندای سوناتا NF

از نظر سطح آپشن ها و امکانات نیز نیسان ماکسیما ساده به نظر می رسد و در مقایسه با دو رقیب دیگر در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. قلب تپنده ماکسیما یک پیشرانه 6 سیلندر وی شکل 3 لیتری است که می تواند 227 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند و کاملا تعیین است که از پیشرانه 4 سیلندر سوناتا NF قدرتمندتر است ولی در مقایسه با پیشرانه 6 سیلندر این خودرو که حجمی برابر با 3.3 لیتر دارد حرفی برای گفت نخواهد داشت.

با مقایسه هیوندای سوناتا NF با نیسان ماکسیما باید گفت که ماکسیما با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه شده است که هر دو عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه می دهند و گیربکس اتوماتیک به شکل فوق العاده ای با پیشرانه هماهنگ است. در نقطه مقابل سوناتا NF نیز از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک برخوردار است که عملکرد رضایت بخشی دارد.

نیسان ماکسیما از نظر شتاب و کشش خودرو و به طور کلی قابلیت های حرکتی، شرایط بسیاری خوبی دارد ولی از نظر استهلاک، هزینه نگهداری و البته بازار خرید و فروش در جایگاه پایین تری در مقایسه با دو رقیب دیگر قرار می گیرد.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای سوناتا NF در اختیارتان قرار دهد. برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا NF می توانید به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ خبری مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا تجربه سواری با این سه خودرو را دارید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای سوناتا NF با تویوتا کمری و نیسان ماکسیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید