نامزدهای مطرح برای نخست وزیری لبنان پس از انصراف حریری

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از النشره، منابع لبنانی اعلام کردند که پس از اینکه سعد حریری گفته که نامزد نخست وزیری نمی گردد چند نام بیشتر نمانده است.

نامزدهای مطرح برای نخست وزیری لبنان پس از انصراف حریری

منابع مذکور اضافه کردند: اسامی به جامانده عبارتند از تمام سلام نخست وزیر اسبق که به احتمال زیاد نخواهد پذیرفت و نواف سلام نماینده سابق لبنان در سازمان ملل، و حسان دیاب وزیر سابق که پس از ملاقات با میشل عون احتمال آن مطرح است و نیز خالد قبانی از وزیران سابق.

این در حالی است که رایزنی های الزام آور پارلمانی قرار است که فردا برگزار گردد.

شایان ذکر است که ساعتی قبل سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام نمود: از زمان استعفایم که در پاسخ به خواست لبنانی ها همیشه تلاشم برای برآورده کردن خواسته های آنها برای دولت تکنوکرات بود و آنرا تنها راه چاره بحران اجتماعی و مالی خطرناکی که کشور با آن روبرو است، یافتم.

وی اضافه کرد: برایم معین شد که با وجود پایبندی من به دولت تکنوکرات اما مواضعی که طی روزهای گذشته اتخاذ شد مواضعی غیر قابل تغییر است و بنابراین من نامزد تشکیل کابینه نخواهم شد.

حریری تاکید نمود: فردا در نشست رایزنی های الزام آور پارلمانی بر این اساس مشارکت خواهم کرد و بر عدم تعویق این رایزنی ها تحت هر بهانه ای تاکید دارم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نامزدهای مطرح برای نخست وزیری لبنان پس از انصراف حریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای مطرح برای نخست وزیری لبنان پس از انصراف حریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید