گوترش: رهبران دنیا به مسائل معترضان گوش نمایند

به گزارش وبلاگ خبری، دبیرکل سازمان ملل متحد از معترضان در سراسر دنیا خواست تا قهرمانان تغییر غیر خشونت بار همانند ماهاتما گاندی و مارتین لوتر کینگ جونیور را سرلوحه کارشان قرار دهند و از رهبران دنیا هم خواست تا به مسائل واقعی افراد واقعی گوش دهند.

گوترش: رهبران دنیا به مسائل معترضان گوش نمایند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آدینه به وبلاگ خبری گفت که آشفتگی و ناآرامی در زندگی مردم باعث تظاهرات در سراسر دنیا از خاورمیانه گرفته تا اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و کارائیب شده است.

او گفت: هرچند که هر وضعیتی منحصر به فرد است و ویژگی های خودش را دارد اما روشن است که بی اعتمادی بین مردم و مؤسسات سیاسی در حال افزایش است و همین تهدیدهای رو به افزایشی را علیه قراردادهای اجتماعی ایجاد می نماید.

گوترش گفت: دنیا همچنین با تأثیرات منفی دنیای شدن و فناوری های جدید که نابرابری ها را در جوامع افزایش داده است، در حال جنگ است. حتی در جاهایی که مردم معترض نیستند، صدمه می بینند و می خواهند صدایشان شنیده گردد.

او تاکید نمود، مردم می خواهند حقوق بشرشان مورد احترام قرار بگیرد، آن ها می خواهند در تصمیم گیری در خصوص زندگی خود حرفی بزنند و یک زمین بازی مسطح می خواهند که از جمله سیستم های اجتماعی، اقتصادی و اقتصادی آن به نفع همه کار کند.

دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر اینکه دولت ها موظف هستند از آزادی بیان و آزادی تجمع حمایت نمایند، ابراز نگرانی عمیق خود مبنی بر اینکه بعضی از اعتراضات به خشونت کشیده شده و منجر به کشته شدن تعدادی شده است، گفت. او گفت: نیروهای امنیتی باید مطابق با قوانین بین المللی، با حداکثر محدودیت و خویشتنداری عمل نمایند.

گوترش در پاسخ به سؤالی درباره تظاهرات در عراق هم بیان کرد، سازمان ملل بطور منظم از مقام های عراقی و سایر بازیگران برای عدم توسل به خشونت و اعمال خویشتنداری درخواست می نماید. او در ادامه به یافته های اولیه سازمان ملل اشاره نمود که نشان می دهد نقض قابل توجهی از حقوق بشر رخ داده است و باید به وضوح محکوم و تقبیح گردد.

او درباره اعتراضات لبنان هم گفت، پیامش این است که این کشور باید مشکلاتش را با گفت وگو حل و فصل کند. گوترش اضافه کرد: من خواهان خویشتنداری حداکثری و عدم استفاده از خشونت هستم؛ هم از طرف دولت و هم از سوی معترضان.

گوترش خواهان اقدامی برای ایجاد دنیای سازی عادلانه، تقویت انسجام اجتماعی و مقابله با بحران آب و هوا هم شد. او گفت، این ها از اهداف سازمان ملل برای سال 2030 با هدف سرانجام دادن به فقر شدید، ترویج توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست و مبارزه با نابرابری است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: با همبستگی و سیاست های هوشمندانه، رهبران می توانند نشان دهند که خواسته ها را دریافته اند و راهی به دنیایی عادلانه تر نشان دهند.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "گوترش: رهبران دنیا به مسائل معترضان گوش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: رهبران دنیا به مسائل معترضان گوش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید