نگاهی بر زندگی نامه زن پیروز ایرانی ساکن لس آنجلس؛ ماریا شادمان؛ نابغه صنعت IT، عکس

به گزارش وبلاگ خبری، همانطور که می دانید راستا رسیدن به موفقیت؛ داشتن هدف معین، تلاش زیاد و داشتن اعتماد به نفس است. اما بسیاری از انسان ها این راستا را بسیار سخت می دانند به نحوی که بسیاری از آن ها پس از قدم گذاشتن در این راستا بعد از مدتی هدفشان را فراموش می کنند و از این راستا پا پس می کشند.

نگاهی بر زندگی نامه زن پیروز ایرانی ساکن لس آنجلس؛ ماریا شادمان؛ نابغه صنعت IT، عکس

دانالو:مشکل زمانی بیشتر می شود که به واسطه چند صد سال فرهنگ مردسالاری در ایران و دنیا، خانم ها این جهت را برای خود دشوارتر می پندارند، اما باید بدانید که شما در این جهت تنها نیستید و می توانید با الهام دریافت از زندگی نامه یک زن پیروز ایرانی که الگوی بسیاری از زنان دنیا نیز به شمار می آید ، جهت را برای خودتان هموارتر کنید.

ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی یک زن پیروز ایرانی در دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه تسلیم ناپذیر می توانید به همه اهداف خود در زندگی برسید. پس با معرفی زندگی نامه خانم ماریا شاد، مادر تکنولوژی بلوتوث با ما همراه باشید.

ممانعت ها و محدودیت ها

ماریا شاد، یک زن پیروز ایرانی است که به دلیل کسب مدارج و سِمَت های مهم، الگوی بسیاری از افراد به خصوص خانم ها در دنیا شده است. اما کسب این پیروزیت ها برای او به سادگی انجام نگرفته است، زیرا بعد از فارغ تحصیل شدن و مهاجرت به لس آنجلس، سیاست های نژاد پرستانه مانع از کار کردن او می شد و بسیاری از شرکت ها تنها به خاطر ملیت ایرانی اش، او را از لیست استخدامی های شرکت خود خط می زدند.

برای مثال ماریا برای استخدام در شرکتی که وابسته به وزارت دفاع آمریکا بود درخواست کار داد؛ اما بعد از این که او در فرم استخدام ملیت ایرانی اش را وارد کرد، آن شرکت تصمیم گرفت که او را استخدام نکند و او را از فرآیند مصاحبه کنار بگذارد.

اما ماریا مانند بسیاری از افراد، تنها با برخورد کردن با یک مانع دست از تلاش کردن نکشید و تا امروز به جهت رسیدن به اهدافش ادامه داد تا آنجا که امروز او را مادر بلوتوث دنیا می نامند.

نگاهی بر گذشته زن پیروز ایرانی

ماریا شاد در شهرستان ساری و در سال 1337 خورشیدی به دنیا آمد. او در سن پانزده سالگی تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت و به رغم اینکه می دانست مهاجرت کردن در این سن چه مشکلاتی برایش دارد، باز هم از تصمیم خود منصرف نشد.

رزومه کاری خانم ماریا شاد؛ زن پیروز ایرانی

ماریا مدرک فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه معتبر فولرتون گرفت.شاد همسر سوئدی خود را هنگام تحصیل در دانشگاه فولرتون ملاقات کرد و پس از ازدواج با او، در اواخر دهه 80 میلادی به سوئد مهاجرت کرد.

او قبل از مهاجرت به سوئد در چند شرکت کامپیوتری و نفتی چون: شرکت نفتی یونیون کالیفرنیا و شرکت کامپیوتری یونیسیس را به تجربیات کاری خود اضافه کرده بود و همین مسئله باعث شد پس از ورود به سوئد بتواند در کمپانی بزرگ اریکسون استخدام شود.

ماریا شاد مدت زیادی در این شرکت کار کرد و در آنجا رزومه عالی از خود به جا گذاشت. او اکنون از مدیران به نام صنعت IT در سوئد و دنیا است.

راز پیروزیت بنیان گذار بلوتوث

ماریا شاد از سال 2001 میلادی ریاست بخش لایسنس تکنولوژی اریکسون را بر عهده داشته و در کمپانی OMX مدیرعامل کمپانی اریکسون و شرکت دل بوده است. علاوه بر این او عضو هیئت مدیره این کمپانی بزرگ و پیروز بوده است همچنین او مدیرعاملی شرکت SP را هم بر عهده داشته است.

امروز همه ما با تکنولوژی بلوتوث آشنا هستیم و دیگر کمتر کسی را می شناسیم که از این فناوری استفاده نکرده باشد. ماریا شاد این زن پیروز ایرانی، در کمپانی اریکسون مدیر پروژه بلوتوث بوده است. به عبارتی می توان ماریا شاد را بنیان گذار بلوتوث در گوشی های تلفن همراه دنیا نامید.

منبع: توریسم آنلاین

به "نگاهی بر زندگی نامه زن پیروز ایرانی ساکن لس آنجلس؛ ماریا شادمان؛ نابغه صنعت IT، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "نگاهی بر زندگی نامه زن پیروز ایرانی ساکن لس آنجلس؛ ماریا شادمان؛ نابغه صنعت IT، عکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی بر زندگی نامه زن پیروز ایرانی ساکن لس آنجلس؛ ماریا شادمان؛ نابغه صنعت IT، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید