نگهبانان کهکشان بخش 3 مارول را در صدر گیشه نگه داشت (باکس آفیس هفته)

به گزارش وبلاگ خبری، نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3) با فروش داخلی 60.50 میلیون دلاری برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول باکس آفیس شد. تازه ترین اثر مارول نسبت به هفته گذشته افت 49 درصدی را تجربه کرد که در مقایسه با سایر فیلم های ابرقهرمانی مارول موفقیت بزرگی به شمار میرود. تا به حال تنها پلنگ سیاه (Black Panther) در هفته دوم اکران افت 45 درصدی را تجربه نموده بود. برای پی بردن به این رکورد نگاهی می اندازیم به درصد افت فروش تازه ترین فیلم های مارول؛ مرد مورچه ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)، دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) و ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) افت تقریبا 70 درصدی را تجربه کردند.

نگهبانان کهکشان بخش 3 مارول را در صدر گیشه نگه داشت (باکس آفیس هفته)

شرایط نگهبانان کهکشان بخش 3 در سایر نقاط جهان هم خوب است؛ با احتساب فروش بین المللی 262.52 میلیون دلاری فیلم تا این لحظه 475.71 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است که با توجه به بودجه 250 میلیون دلاری آن آمار قابل قبولی است. در هفته های آینده بلاک باسترهایی مثل فست ایکس (Fast X) و پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) اکران خواهند شد و بدون شک فروش قسمت تازه نگهبانان کهکشان را تحت تاثیر قرار می دهند. نگهبانان کهکشان بخش 3 به وسیله جیمز گان کارگردانی شده و ستاره هایی مثل کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، وین دیزل و بردلی کوپر در آن نقش آفرینی می نمایند. در این قسمت اعضای نگهبانان کهکشان وظیفه دارند از راکت مقابل تکامل عالی محافظت نمایند.

نسخه سینمایی برادران سوپر ماریو در ششمین هفته اکران 13 میلیون دلار فروخت و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس نهاده شد. با احتساب فروش بین المللی 674.49 میلیون دلاری تا این جای کار 1.21 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته و به عنوان پرفروش ترین فیلم سال 2023 شناخته می گردد. برادران سوپر ماریو به وسیله آرون هوارث و مایکل جلینک کارگردانی شده و ستاره هایی مثل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن، فرد ارمیسن و کوین مایکل ریچاردسون صداپیشگی شخصیت های مختلف را بر عهده دارند. ماجرا درباره یک لوله کشی به نام ماریو و برادرش لوئیجی است که برای نجات یک شاهزاده خانم سفر پرماجرای را در دل هزارتوی زیرزمینی شروع می نمایند.

رتبه سوم جدول باکس آفیس در اختیار یک تازه وارد به نام باشگاه کتاب خوانی: فصل بعدی (Book Club: The Next Chapter) واقع شده است که 6.50 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین المللی 3.14 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 9.64 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. این فیلم که قسمت دوم باشگاه کتاب خوانی (Book Club) محصول سال 2018 به شمار میرود، به مناسبت روز جهانی مادر اکران شده و چهار دوست محبوب باشگاه کتاب خوانی را دنبال می نماید که سفر ماجراجویانه ای را به ایتالیا شروع می نمایند. بیل هولدرمن کارگردانی باشگاه کتاب خوانی: فصل بعدی را بر عهده دارد و ستاره هایی مثل دایان کیتن، جین فوندا، کندیس برگن، مری استینبرجن و اندی گارسیا در آن نقش آفرینی می نمایند. تا لحظه نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز 47 از 100 و متاکریتیک 48 از ثبت رسیده است.

رتبه چهارم جدول باکس آفیس در اختیار فیلم ترسناک خیزش مرده شریر (Evil Dead Rise) واقع شده است که در چهارمین هفته اکران 3.72 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش 61 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 121.18 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. چهارمین قسمت فرنچایز مرده شریر به وسیله لی کرونین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل آلیسا سادرلند، لیلی سالیوان، گابریل اکولز، مورگان دیویس، نل فیشر و میا چالیس در آن نقش آفرینی می نمایند. فیلم ماجرای دو خواهر را دنبال می نماید که کوشش می نمایند خانواده شان را از دست مرده شیطانی خون خوار نجات دهند.

خدایا هستی؟ منم، مارگارت (Are You There God? Its Me, Margaret) در سومین هفته اکران با فروش داخلی 2.50 میلیون دلاری، رتبه پنجم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم فعلا فقط در آمریکا اکران شده و از رمانی به همین نام نوشته جودی بلوم اقتباس شده و داستان آن حول محور چالش های دوران بلوغ می گذرد. جالب است بدانید این نخستین باری است که بلوم اجازه اقتباس سینمایی از آثارش را صادر نموده است و به همین علت هم برای مخاطبان کتاب خوان اتفاق مهمی به شمار میرود. خدایا هستی؟ منم، مارگارت به وسیله کیلی فرمون کریگ کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ریچل مک آدامز، ابی رایدر فورتسون، الی گراهام و بنی سفدی در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره دختر یازده ساله ای به نام مارگارت است که پس از نقل مکان به شهر تازه با مسائل سن بلوغ از جمله ارتباط با افراد تازه، مذهب و عشق دست پنجه نرم می نماید.

جایگاه ششم جدول باکس آفیس در اختیار تازه وارد دیگری به نام هیپنوتیک (Hypnotic) با بازی بن افلک واقع شده است که در نخستین هفته اکران 2.35 میلیون دلار فروش داخلی داشت. این فیلم که به وسیله رابرت رودریگز کارگردانی شده و علاوه بر افلک ستاره هایی مثل ویلیام فیکنر، آلیس براگا و دایو اوکینی در آن نقش آفرینی می نمایند ماجرای کارآگاهی را دنبال می نماید که متوجه می گردد گم شدن دخترش با مجموعه ای از سرقت های مشهور بانک در ارتباط است. تا لحظه نوشتن این گزارش برای فیلم امتیاز راتن تومیتوز 38 از 100 و امتیاز متاکریتیک 53 از 100 به ثبت رسیده است.

رتبه هفتم جدول باکس آفیس در اختیار جان ویک: بخش 4 (John Wick: Chapter 4) واقع شده است که در هفته هشتم اکران 1.93 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین المللی 236.80 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار در سراسر جهان 419.79 میلیون دلار فروخته است. جان ویک: بخش 4 به وسیله چاد استاهلسکی کارگردانی شده و علاوه بر کیانو ریوز بازیگران دیگری مثل دانی ین، بیل اسکاشگورد، لارنس فیشبرن، هیرویوکی سانادا و شامیر اندرسون هم در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا در ادامه مبارزه آدمکش افسانه ای جان ویک با های تیبل (The High Table) است.

دوباره عشق (Love Again) کمدی تازه سونی پیکچرز در دومین هفته اکران 1.55 میلیون دلار فروش داخلی داشت و جایگاه هشتم جدول باکس آفیس را از آن خودش کر. با احتساب فروش بین المللی 2.60 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 7.60 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. این فیلم کمدی رمانتیک به وسیله جیمز سی. استروز کارگردانی شده و بازیگرانی مثل پریانکا چوپرا، سم هیوین، راسل تووی، امید جلیلی، سلیا ایمری و سلین دیون هم در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره زن جوانی است که با فقدان نامزدش دست و پنجه نرم می نماید و تصمیم می گیرد برای کم کردن غمش به شماره تلفن او پیغام بدهد اما در کمال ناباوری متوجه می گردد شماره تلفن نامزدش واگذار شده و با صاحب نو شماره ارتباط برقرار می نماید.

رتبه نهم جدول باکس آفیس در اختیار ایر (Air) واقع شده است که روند فراوری کفش های معروف ایر جردن را دنبال می نماید. فیلم در ششمین هفته اکران 768 هزار دلار در آمریکای شمالی فروخت. با احتساب فروش بین المللی 34.70 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 86.30 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. ایر که به وسیله بن افلک کارگردانی شده و علاوه بر خودش ستاره هایی مثل مت دیمون، جیسون بیتمن، مارلون وینز، کریس مسینا، کریس تاکر و وایولا دیویس در آن نقش آفرینی می نمایند ماجرای سانی واکاوی یکی از فروشندگان کفش در کمپانی نایکی را دنبال می نماید که کوشش می نماید قرارداد تاریخی را با مایکل جردن برای فروش کفش های این کمپانی منعقد کند.

در جایگاه دهم جدول باکس آفیس سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) واقع شده است که در هفته هفتم اکران 741 هزار دلار فروخت. با احتساب فروش بین المللی 111.60 میلیون دلاری، فیلم تا این جای کار 203.77 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان که با درجه سنی PG-13 اکران شده و به وسیله جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره هایی مثل ریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش آفرینی می نمایند. ماجرا درباره یک سارق مجذوب کننده و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
نگهبانان کهکشان بخش 3

Guardians of the Galaxy Vol. 3

260.50213.20
نسخه سینمایی برادران سوپر ماریو

The Super Mario Bros

613535.95
باشگاه کتاب خوانی: فصل بعدی

Book Club: The Next Chapter

16.506.50
مرده شریر برمی خیزد

Evil Dead Rise

43.7260.18
خدایا هستی؟ منم، مارگارت

Are You There God? Its Me, Margare

32.5016.47
هیپنوتیک

Hypnotic

12.352.35
جان ویک: بخش 4

John Wick: Chapter 4

81.93182.96
دوباره عشق

Love Again

21.555
ایر

Air

60.76851.62
سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

70.74192.17

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "نگهبانان کهکشان بخش 3 مارول را در صدر گیشه نگه داشت (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهبانان کهکشان بخش 3 مارول را در صدر گیشه نگه داشت (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید