هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی راسخ!

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران: بالاخره انتظارات به سرانجام رسید و اکنون فرصت ملاقات با هوندا E را داریم! این کانسپت زیبای ژاپنی در نمایشگاه Urban EV فرانکفورت و در سال 2017 رونمایی شده و با تحسین منتقدان و رسانه های مختلفِ دنیاِ خودرو روبرو شد. زیرا هوندا E با وجود قد و قواره کوچک خود، شخصیت یک خودروی الکتریکی تمام عیار را دارد. از همان روز های نخست، کوشش برای فراوری این خودرو شروع شده و با وجود اینکه نسخه فراوریی هوندا E کمی از نظر امکانات و... با نمونه کانسپت آن تفاوت داشت؛ در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 حضور پیدا کرد.

هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی راسخ!

اکنون نمونه های اولیه هوندا E در فرانکفورت آلمان موجود بوده و متخصصان خودرو های مختلف دنیا توان تست و نقد این خودروی الکتریکی را دارند. هوندا برای نمایش محصول آینده نگرانه خود به روزنامه نگاران و اصحاب رسانه؛ جلساتی 20 دقیقه ای را در یک محیط کنترل شده و به منظور انجام تست و آنالیز هوندا E ترتیب داده است. این در حالی است که نمونه اولیه هوندا E هنوز برای فراوری انبوه آماده نشده و به گفته هوندا نسخه موجود چیزی جز تزئینات و... نداشته و به طور کلی با نسخه نهایی هوندا E تفاوت دارد.

صادقانه بگوییم! به نظر می رسد که هوندا E هنوز یک خودروی مفهومی است. طراحی ساده و جانمایی لوگوی هوندا موفقیت آمیز بوده و نقاط ضعفی که در خودرو های دیگر شاهد آن ها هستیم؛ در هوندا E وجود ندارند. همه سیستم های یاری راننده هوندا E به شکلی کاملا هوشمندانه در پشت پنلی سیاه رنگ مخفی شده اند. دستگیره های درب جمع شده و شما باید با آینه های جانبی خداحافظی نموده و در عوض از سیستم های تصویری هوندا، با ظاهری پویا و جذاب بهره ببرید.

هوندا E از نظر اندازه بسیار کوچک بوده و طول آن 12 فوت و 7 اینچ است. طراحی این محصول شبیه به هوندا Civic های دهه 1970 میلادی است. چراغ های جلو بسیار کوچک و جذاب بوده و نظر هر بیننده ای را جلب می نمایند.

حالا زمان سختگیر شدن و تمرکز بیشتر برای ارزیابی هوندا E است! اما قبل از آن باید به طراحی قابل احترام کابین هوندا E هم اشاره نمود. (هوندا با اشاره به کامل نبودن فضای داخلی هوندا E اجازه انتشار تصاویر محیط داخلی آن را نداده است) در این محیط با یک تکه چوب به دهه 1970 رفته و فرمانی بزرگ را شاهد هستید. همچنین باید اشاره نمود که تمام اجزاء کابین ظاهری مدرن داشته و کمربند های ایمنی هم قهوه ای رنگ هستند! صندلی ها محکم و سفت بوده و احساس راحتی و لذت فراوانی را تجربه خواهید کرد. بدون حضور آینه های جانبی شما یک زاویه دید 180 درجه ای از جاده های مختلف را پیش روی خود خواهید داشت.

دوربین ها با یاری دو مانیتوری که برروی کنسول مرکزی خودرو قرار گرفته اند؛ برای رانندگی بهتر به شما یاری خواهند کرد. یک نمایشگر EV برای راننده و یک صفحه نمایش لمسی با امکاناتی قابل قبول در مرکز قرار گرفته است. همه این ها مدرن و چشم نواز هستند و ما یک جهش کوانتومی را با هوندا E تجربه خواهیم کرد.

درب های هوندا E بزرگ بوده و ورود و خروج به داخل کابین به آسانی صورت می گیرد. فضای کافی برای سرنشینان بزرگسال در فضای عقب هوندا E وجود دارد؛ اما کمی در این ناحیه احساس فشردگی خواهید داشت. صندوق عقب هم بسیار کوچک به نظر رسیده و برای حل مشکل کمبود فضا برای حمل ونقل چمدان های خود باید با تغییر حالت صندلی های عقب و خواباندن آن ها فضای بیشتری ایجاد کرد.

هوندا E مذکور با وجود اینکه تنها یک نسخه اولیه است؛ اما در زیر کاپوت خود یک پیشرانه الکتریکی و مجهز به بسته باتری لیتیوم یون 35.5 کیووات ساعتی دارد. به گفته مهندسین هوندا خودروی مذکور بهینه سازی شده و قدرت پیشرانه مذکور (148 اسب بخار) به محور عقب منتقل می گردد.

هنگامی که پشت فرمان هوندا E می نشینید و دکمه رانندگی را فشار داده و پدال گاز را می فشارید؛ شتاب صفر تا 100 هوندا E را شاهد خواهید بود که در کمتر از 8 ثانیه رخ می دهد. این دقیقا نقطه مثبت محصولات کمپانی تسلا بوده و در هوندا E مقداری ضعیف تر و محدود شده است! همچنین در هنگام رانندگی با هوندا E می توان از گشتاور مطلوبی استفاده کرد و به هیچ عنوان نگران فرمان گریزی و کنترل کشش در این محصول الکتریکی و جذاب نباشید.

بدون شک نمونه اولیه هوندا E مثل تمام خودرو های الکتریکی یک محصول آرام و ساکت است. در هنگام حرکت با هوندا E و با سرعت 50 مایل در ساعت، هیچ صدایی از بیرون شما را آزار نمی دهد. یکی از نکات برجسته درباره خودرو های الکتریکی؛ تجربه رانندگی با کیفیت است! همواره برای درک بهتر این موضوع و قضاوتی عادلانه باید از تست و آنالیز خودرو های مذکور در شرایط مختلف استفاده کرد. اما حقیقت این است که تست های موجود برای رسیدن به واقعیت کافی نبودند! زیرا به طور معمول مهندسین و کارگزاران خودروسازان بزرگ از اعمال فشار برروی خودرو های خود جلوگیری می نمایند؛ بنابراین باید گفت که هوندا E نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قضاوت درباره کیفیت رانندگی این محصول کمی سخت است.

اما در مجموع باید گفت که در هنگام رانندگی با هوندا E و هنگام عبور از پیچ های تند، شما هرگز احساس سنگینی نمی کنید. در واقع هوندا E مطمئن و راسخ ظاهر شده و هنگام رانندگی با آن فقط برروی حرکت خودرو و... تمرکز خواهید کرد.

ولی شاید برای درک بهتر هوندا E باید با سرعت 2 مایل در ساعت با آن رانندگی کرد و سپس توانایی این خودروی الکتریکی را در چرخش های ناگهانی و دایره ای شکل به چالش کشید. در این حالت متوجه خواهید شد که این خودروی کوچک مانند یک خودروی بزرگ و سنگین حرکت نموده و بسیار با شخصیت است!

در مجموع باید درباره هوندا E گفت که عملکرد آن باور نکردنی بوده و چرخش های بی نقص و فوق العاده سریع آن همه را گیج و متحیر خواهد نمود. به گفته مهندسین هوندا آن ها به دنبال ساخت بهترین خودروی برقی دنیا بودند و به همین خاطر با بهبود پلتفرم هوندا E به چرخش های بی نقص آن یاری نموده اند. رانندگی با هوندا E یک تجربه دلپذیر و رضایت بخش بوده و این محصول یک نمونه شگفت انگیز در میان تمام خودرو های الکتریکی است. قیمت هوندا E هنوز به درستی تعیین نشده؛ اما احتمالا برای خرید آن نباید کمتر از 45 هزار دلار پرداخت کرد. این قیمت گذاری اولیه برای یک EV کوچک که رقیبانی سرسخت در بین خودرو های الکتریکی هوشمند دارد؛ کمی منطقی به نظر می رسد. این یعنی هوندا صندلی خود را در میان خودروسازان الکتریکی دنیا پیدا نموده و در صدد فتح قله های فراوری و فروش خودرو های الکتریکی است.

اما برای موفقیت در این بازار یک مانع بزرگ وجود داشته و دست و پای هوندا E را بسته است! این محصول جذاب در دنیایی که توان پیمایش 300 مایل با یکبار شارژ کامل برای خودرو های الکتریکی تبدیل به یک استاندارد دنیای شده است؛ تنها توان پیمایش 124 مایل را دارد؛ بنابراین هوندا کاری سختی در پیش داشته و هوندا E را با توجه به ضعف مذکور تنها می تواند به عنوان یک خودروی شهری و کوچک به فروش برساند.

منبع: motor1

منبع: برترین ها

به "هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی راسخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا E را بهتر بشناسید؛ کوچک، ولی راسخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید