وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان

به گزارش وبلاگ خبری، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان، گفت : اگر بخواهیم بازآفرینی و تحولی در مورد این بافت ها صورت گیرد باید همه با هم و هماهنگ اقداماتی را در تمام ابعاد عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... انجام دهیم.

وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان

منوچهر فخری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در حاشیه جلسه امروز (25 آبان) ستاد بازآفرینی شهری با تاکید بر لزوم بازنگری قانون بازآفرینی شهری، گفت : باید در زمینه احیای بافت های ناکارآمد برنامه ریزی ویژه ای انجام شده و همه دستگاه ها هماهنگ با هم اقداماتی را انجام دهند.

فخری گفت: در حال حاضر هر دستگاه اقداماتی را در این بافت ها انجام می دهد، اما این اقدامات هماهنگ نبوده و همین اقدامات جزیره ای نتوانسته ما را به هدف دلخواه و معین برساند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید نمود: در زمینه احیای این بافت ها دستگاه ها باید در کنار هم و برای اهداف مشترک فعالیت نمایند، در غیراینصورت تحولی که باید در بافت های ناکارآمد شاهد نخواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای پروژه های بازآفرینی گفت: اگر بخواهیم تحولی را در این زمینه ببینیم، باید اعتبارات انجام این کار هم فراهم گردد.

وی تاکید نمود: با اعتبارات قطره چکانی نمی توان کاری را در این زمینه پیش برد و باید ابتدا برنامه کاربردی در این زمینه تدوین شده و بر اساس آن اعتبار لازم تامین گردد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سال جاری اعتبارات ویژه ای در زمینه احیای این بافت ها اختصاص داده شده گفت: این اعتبارات عمدتا به تامین قیر اختصاص داده شده تا بتوان احتیاج آسفالت را در این بافت های ناکارآمد تا حدی مرتفع کرد.

وی با تاکید بر ضرورت پای کار آمدن مردم جهت احیای بافت های ناکارآمد گفت: هرچه مسئولان کوشش نمایند و اعتبار هزینه نمایند بدون مشارکت مردم احیای این بافت ها امکان پذیر نیست و باید پیش از هراقدام کار های فرهنگی در این منطقه ها صورت گیرد.

فخری گفت: بطور قطع با فرهنگ سازی انجام شده و مشارکت مردم به راحتی می توان زمینه را برای احیای این بافت ها فراهم کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسه آینده ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این انتظار هست که مسئولان هر یک از دستگاه های عضو ستاد برنامه های خود را برای این جلسه آماده نمایند

ابراهیم رحیمی زنگنه فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بازآفرینی شهری فقط آسفالت معابر نیست، گفت: برای احیای بافت های ناکارآمد باید اقداماتی در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... صورت گیرد.

رحیمی زنگنه گفت: از طرفی دستگاه ها باید شرایط را برای کار در این بافت ها تسهیل نمایند، بطور مثال شهرداری باید برای ساخت و ساز در این بافت ها تا حد امکان تسهیل گری داشته باشد.

نادر نوروزی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه های مختلف در زمینه احیای بافت های ناکارآمد وظیفه و مسئولیت دارند، گفت: هر دستگاهی به سهم خود در حال اجرا کار است، بطور مثال ما به عنوان شهرداری باید برای صدور پروانه در بافت های ناکارآمد تخفیف بدهیم که این کار در حال اجرا است، اما متاسفانه در سال های گذشته دولت یک ریال پول جبران این تخفیف را به شهرداری کرمانشاه نداده است.

وی اضافه کرد: از طرفی بحث تامین قیر و انجام آسفالت هم در این بافت ها در دست اقدام است و این محلات کم برخوردار در اولویت کار ما قرار دارند.

شهردار کرمانشاه کرمانشاه با تاکید بر لزوم تشکیل قرارگاه بهسازی شهرک های حاشیه ای گفت: بهتر است تمام دستگاه های خدمات رسان تحت این قرارگاه فعالیت نموده تا بتوانیم حرکت هماهنگی را در زمینه احیای بافت های ناکارآمد شهری ببینیم.

وی اضافه کرد: از طرفی برای اقدامات جهت احیای این بافت ها احتیاجمند تامین اعتبار هستیم و اگر اعتبار تامین شده و همه هماهنگ عمل کنیم می توانیم به هدف اصلی که همان احیای بافت های ناکارآمد است، برسیم .

وبلاگ خبری کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید