پیونگ یانگ انتصاب نظامی سابق به وزارت خارجه کره شمالی را تایید کرد

به گزارش وبلاگ خبری، خبرگزاری دولتی پیونگ یانگ تایید کرد یکی از فرماندهان پیشین در ارتش این کشور، وزیر خارجه کره شمالی شده است.

پیونگ یانگ انتصاب نظامی سابق به وزارت خارجه کره شمالی را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری، بعد از چند روز برآورد درباره تغییر وزیر امور خارجه کره شمالی، پیونگ یانگ امروز (جمعه) رسما عهده دار جدید این سِمت را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز کره شمالی تایید کرد ری سان گوان یکی از فرماندهان پیشین در ارتش این کشور به سمت وزیر خارجه انتخاب شده است.

رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد ری شامگاه پنجشنبه (هفته قبل) در ضیافت شام سال نو که برای سفرتخانه ها و سازمان های بین المللی ترتیب داده شده بود، سخنرانی کرده است.

یک منبع دیپلماتیک در کره جنوبی نیز به رویترز گفت پیونگ یانگ هفته قبل به سفارتخانه کشورهای مختلف اطلاع داده که ری به عنوان یکی از مسئولان ارشد حزب حاکم کره شمالی، جایگزین ری یونگ هو وزیر خارجه پیشین این کشور شده است.

رویترز مدعی است این انتخاب برای کارشناسان و تحلیلگران کره شمالی آنهم در بحبوحه تعلیق مذاکرات پیونگ یانگ با واشنگتن، شگفت آور بود زیرا ری هیچ تجربه دیپلماتیک یا آشنایی با مسئله هسته ای یا حتی رویارویی با مقامات آمریکایی ندارد.

گفت وگوهای هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام در آغاز سال میلادی گذشته به بن بست برخورده است. پیونگ یانگ خواستار کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه خودبه بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیونگ یانگ انتصاب نظامی سابق به وزارت خارجه کره شمالی را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ انتصاب نظامی سابق به وزارت خارجه کره شمالی را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید