کره شمالی نمایندگان خود را از دفتر ارتباط دو کُره خارج می کند

به گزارش وبلاگ خبری، طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، کره شمالی قصد دارد نمایندگان خود را از دفتر تازه تاسیس ارتباط بین دو کره در سئول خارج سازد.

کره شمالی نمایندگان خود را از دفتر ارتباط دو کُره خارج می کند

به گزارش فارس، بنا بر برخی گزارش های رسانه ای کره شاقتصادی قصد دارد نمایندگان خود را از دفتر ارتباط بین دو کره که در سئول پایتخت کره جنوبی به تازگی تاسیس شده بود، خارج کند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کره شاقتصادی به تازگی به اطلاع وزارت اتحاد دو کره رسانیده که قصد دارد امروز نمایندگان خود را از دفتر ارتباط بین دو کره خارج سازد.

به اعتقاد این رسانه کره جنوبی، خروج محتمل نمایندگان کره شاقتصادی از این دفتر ضربه ای بر رابطه مسالمت آمیزی است که بین دو کره در بیش از یک و سال نیم اخیر ایجاد شده بود.

وزارت اتحاد دو کره اعلام کرده که مقام های مسئول در پیونگ یانگ این موضوع را پنجشنبه به اطلاع سئول رسانده و گفته اند که این اقدام با توجه به دستورالعمل های ارسالی از مقام های مافوق اتخاذ شده است .

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرده که دفتر ارتباط بین دو کره به طور معمول به فعالیت خود ادامه دهد. این دفتر سپتامبر گذشته (مهر) و بر اساس توافقنامه نشست نخست بین دو کره افتتاح شد. کره جنوبی چندی قبل در زمینه از سرگیری همکاری اقتصادی با کره شاقتصادی ابراز آمادگی کرده بود.

برآورد ها درباره خروج نمایندگان پیونگ یانگ از سئول در حالی صورت گرفته که به دنبال شکست مذاکرات اخیر سران آمریکا و کره شاقتصادی در ویتنام و اقدام واشنگتن در تحریم دو شرکت کشتیرانی چینی به اتهام دور زدن تحریم های کره شاقتصادی، نگرانی ها درباره تشدید تنش ها در شبه جزیره بالا گرفته است.

منبع: انتخاب

به "کره شمالی نمایندگان خود را از دفتر ارتباط دو کُره خارج می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی نمایندگان خود را از دفتر ارتباط دو کُره خارج می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید