ژوهانسبورگ -آفریقای جنوبی

به گزارش وبلاگ خبری، ژوهانسبورگ مرکز استان گائوتنگ ، ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است. این شهر یکی از 50 شهر بزرگ دنیاست و هم چنین بزرگترین شهر دنیا نیز می باشد که هیچ رودخانه دریاچه یا ساحل دریا ندارد.

ژوهانسبورگ -آفریقای جنوبی

نقطه عطف این شهر جام دنیای 2010 بود که توجهات بسیاری را به خود جلب نمود. این شهر با دارا بودن معادن عظیم طلا در کمتر از یک قرن از کمپی کوچک به شهری پهناور و پرجمعیت تبدیل شده است. وجود این معادن در این شهر باعث شده تا همواره این شهر بسیار ثروتمند و خاک آن با ارزش باشد. همین وجود معادن باعث شده تا هم اکنون قوی ترین اقتصاد آفریقا را این شهر داشته باشد. جالب است بدانید که این شهر جزء چهار شهر بسیار بزرگ دنیا می باشد.به علت این که این شهر مرکز تجارت الماس و طلا می باشد رفت و آمد مسافران در آن در بین تمامی شهر های دنیا کم نظیر است.

گلدریف سیتی معدنی توریستی است که قبلا محل استخراج طلا بوده است اما هم اکنون به مکانی با فضای پارک مانند جهت بازدید گردشگران ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی تبدیل شده است.

این پارک فضای قرن نوزدهم را به همراه تاریخچۀ صنعت معدن این شهر ارائه می کند. طراحان این پارک - موزه تا حدی پا پیش نهاده اند که حتی معدنی در زیر زمین برای دوستداران تاریخ افریقا ساخته شده است.

بازدید کنندگان این شهر می توانند منظره ای زیبا از تمام ابر شهر را در مقابل چشمان خود ببینند و آن هم تنها در ارتفاع 223 متری (731 فوتی) یعنی طبقۀ پنجاهم از مرکز کارلتون (Carlton Centre) که بلندترین ساختمان اداریِ در تمام پهنۀ وسیع افریقا ست.

دیگر نکته ای که در خور این شهر است پاساژهای بزرگ و بازارهای متنوع آن است. مطمئن باشید این مراکز خرید شما را کاملا راضی به خانه می فرستند. از جمله مراکز خرید و بازارها می توان این ها را مد نظر قرار داد: سَندتون سیتی(Sandton City)، میدان نلسون ماندلا، اُرینتال پلازا(Oriental Plaza) و بانکِ رز (Rosebank Flea Market).

فکر کنید در افریقا باشید و یکی از بزرگترین شهرهای آن از لحاظ مناطق طبیعی مانند پارک جنگلی و یا باغ وحش غنی نباشد! باغ وحش ژوهانسبورگ یکی از باغ وحش های بزرگ افریقای جنوبی ست. پارک شیر که در نزدیکی منطقۀ لانسریا واقع شده اقامتگاه بیش از 80 شیر است. هم چنین در گهواره نوع بشر (Cradle Of Humankind) نیز باز هم گونه های دیگری مانند کرگدن زندگی می کنند.

موزه آپارتاید؛ یادآور تاریخ آفریقای جنوبی

این موزه که در سال 2001 در شهر ژوهانسبورگ افتتاح شده یکی از پربازدید کننده ترین و تأثیربرانگیزترین موزه های این کشور به شمار می رود.

نمایش مسلسل گونه آغاز تاریخ خون بار آفریقا در سال 1948 و اتمام آن در سال 1994، تجربه ای سرشار از آوارگی مردم و استعمار زورگویان جاه طلب را به یاد بازدید کنندگان خود می آورد.

از برجسته ترین قسمت های این موزه نمایی از سلول انفرادی زندان های نژادپرستان آفریقای جنوبی است که نشان دهنده تغییر و دگرگونی در این کشور محسوب می شود.

ساعت ورود هم روزه از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر

موزه ی نلسون ماندلا ، نمایش بخش های گوناگون زندگی مشهورترین رهبر آزادی خواه آفریقای جنوبی

منبع: سفرگو

به "ژوهانسبورگ -آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژوهانسبورگ -آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید