5 راه چاره برای برطرف سردرد

به گزارش وبلاگ خبری، سردرد مشکل نادری نیست و همه ما گاهی دچارش می شویم و احتیاج داریم به روشی آن را تسکین دهیم. خصوصا اگر سردردی باشد که توانایی انجام کارها را از ما گرفته باشد و در امورمان اختلال ایجاد کند.

5 راه چاره برای برطرف سردرد

تصور کنید روزخود را مثل همواره پیش می برید و کارهایی دارید که باید انجام شان دهید؛ اما ناگهان سردردی آغاز می گردد که جلوی شما را می گیرد. نگران نباشید وبلاگ خبری در این مطلب به روش برطرف سردرد با درمان های خانگی و ساده می پردازد.

آب بنوشید

دهیدراته شدن بدن، یکی از دلیل های شایع سردردها است. کم آبی یا دهیدراته شدن بدن می تواند قدرت تمرکزشما را بگیرد و اعصاب شما را تحریک کند و اثرات سردرد بدتر گردد. علم ثابت نموده که نوشیدن آب می تواند در عرض نیم ساعت سردرد را تسکین دهد.

چای زنجبیل بنوشید

طبق نتایج مطالعات زنجبیل تقریبا مانند داروهای میگرن عمل می نماید. می توانید از مکمل زنجبیل بهره ببرید و یا اینکه میزانی چای زنجبیل بنوشید. اگر استرس دارید، چای زنجبیل گرم می تواند آرام تان کند و به شما احساس بهتری بدهد.

کافئین مصرف کنید، اما با شرایطی

کافئین زیاد می تواند سردردتان را بدتر کند؛ اما در میزان محدود و به شرط اینکه فورا بعد از آغاز سردرد مصرف گردد می تواند جلوی بدتر شدن آن را گرفته و درد را تسکین دهد. در مصرف کافئین زیاده روی نکنید و حتما بعد از آن آب بنوشید تا بدنتان دهیدراته نگردد.

از کمپرس سرد بهره ببرید

کمپرس سرد خصوصا برای سردردهای میگرنی موثر است و می تواند هرگونه التهابی را کاهش دهد. می توانید از ژل کمپرس، تکه های یخ که در حوله ای پیچیده اید یا از یک کیسه سبزیجات منجمد که در فریزر دارید بهره ببرید. کمپرس را به مدت پانزده دقیقه روی سرتان نگه دارید و سپس پانزده دقیقه استراحت کنید.

رایحه درمانی کنید

بوهای آرامش بخش مانند اسطوخودوس می توانند در عرض پانزده دقیقه سردرد را تسکین دهند. روغن های گیاهی مورد پسند همه افراد نیستند؛ اما می توان آن ها را رقیق نموده و بو کنید، مثلا یاسمن، نعناع و غیره. می توانید این عصاره ها را رقیق نموده و به پوست تان بمالید یا آن ها را بو بکشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت انگیز خاکشیر برای سلامتی! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "5 راه چاره برای برطرف سردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه چاره برای برطرف سردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید