افزایش 20 درصدی فراوری گوشت توسط عشایر خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ خبری، مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از افزایش 20 درصدی میزان فراوری گوشت قرمز در این استان در امسال اطلاع داد.

افزایش 20 درصدی فراوری گوشت توسط عشایر خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از ایسنا، محمدرضا قلی پور با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر سال جهش فراوری گفت: عشایر این استان برای محقق کردن این شعار میزان فراوری گوشت قرمز را از هفت هزار و 500 تن به حدود هشت هزار و 300 تن خواهند رساند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که این افراد در امسال انجام و آن را توسعه خواهند داد، کشت گیاهان دارویی است که البته این پروژه در سال های گذشته به صورت پایلوت در شهرستان اسفراین در سطح 20 هکتار شد.

قلی پور ادامه داد: در امسال درصدد هستیم تا کشت گیاهان دارویی را در شهرستان شیروان و فاروج اجرایی کنیم.

به گفته وی، در شهرستان اسفراین گیاه مریم گلی و آویشن باغی کشت می شد که در صدد هستیم تا در شیروان، گل محمدی و در فاروج، زعفران کشت کنیم که در این ارتباط تسهیلات لازم نیز ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: عشایر خراسان شمالی درصدد هستند تا با ارائه آموزش های لازم و تسهیلات به آن ها، سطح کشت گیاهان دارویی را از 20 هکتار به 200 هکتار گسترش دهند.

وی به فراوری صنایع دستی توسط زنان عشایر این استان نیز اشاره نمود و گفت: سالانه 10 هزار متر مربع دست بافته های داری توسط این افراد فراوری می گردد و این مقدار تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر آن برای فروش صنایع دستی عشایر خراسان شمالی با اتاق بازرگانی استان نیز وارد مذاکره شده ایم تا اقداماتی در ارتباط با بازاریابی و فروش این محصولات انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش 20 درصدی فراوری گوشت توسط عشایر خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی فراوری گوشت توسط عشایر خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید