این غذاها احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهند

به گزارش وبلاگ خبری، محققان دریافتند کسانی که قندهای افزودنی زیادی در رژیم غذایی خود دارند، بیشتر محتمل است که سابقه سنگ کلیه داشته باشند.

این غذاها احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهند

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند افرادی که بیشترین مصرف قند را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین قند را مصرف می کردند، 39 درصد بیشتر احتمال داشت که سنگ کلیه داشته باشند.

بر اساس گزارش بنیاد ملی کلیه، سنگ کلیه بیماری ای شایع است و حدود 10 درصد از افراد را در بعضی مواقع مبتلا می نماید. اغلب، سنگ ها به وسیله ادرار دفع می شوند. اما اگر یک سنگ بزرگ باعث انسداد ادرار یا درد غیرقابل تحمل گردد، ممکن است پزشکان احتیاج به برداشتن آن داشته باشند.

ادرار حاوی مواد معدنی محلول مختلف و مواد دیگر است. سنگ های کلیه زمانی تشکیل می شوند که ترکیب شیمیایی طبیعی ادرار به هم بخورد. ممکن است میزان زیادی از یک ماده شیمیایی وجود داشته باشد، یا میزان دیگری از آن کافی نباشد یا مایع بسیار کمی در ادرار برای رقیق کردن آن وجود داشته باشد. در نتیجه کریستال ها آغاز به تشکیل شدن می نمایند و در توده سختی که سنگ کلیه است جمع می شوند.

بیشتر این سنگ ها حاوی کلسیم هستند؛ واقعیتی که ارتباط چندانی با کلسیم در رژیم غذایی ندارد.

با این حال، عادات غذایی در تشکیل سنگ کلیه اهمیت دارند. توصیه های کلی قدیمی در خصوص پیشگیری از سنگ کلیه شامل نوشیدن آب فراوان (برای افزایش حجم ادرار)؛ محدود کردن مصرف سدیم، زیرا باعث می گردد کلیه ها کلسیم بیشتری را به وسیله ادرار دفع نمایند و کاهش مصرف پروتئین های حیوانی به علت تأثیرشان بر ترکیب شیمیایی ادرار.

محققان کالج پزشکی شمال سیچوان در چین با آنالیز 28300 بزرگسال 20 ساله و بالاتر که بخشی از این مطالعه بین سال های 2007 تا 2018 بودند، دریافتند افرادی که حداقل 25 درصد کالری روزانه خود را از قندهای افزودنی دریافت می کردند، 88 درصد بیشتر احتمال داشت که سابقه سنگ کلیه را گزارش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "این غذاها احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید