تداوم خشکسالی در تهران تا نیمه اول پاییز

به گزارش وبلاگ خبری، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه میانه دمای هوا طی سه ماه آینده 0.5 تا 1 درجه سانتیگراد بیشتر از حد نرمال برآورد شده است، گفت: کم بارشی و خشکسالی تا نیمه اول پاییز ادامه خواهد داشت.

تداوم خشکسالی در تهران تا نیمه اول پاییز

مازیار غلامی در تبادل نظر با ایسنا، درباره پیش بینی بارندگی و دما در فصل پاییز اظهار کرد:جدیدترین خروجی های مدل های پیش بینی فصلی بیانگر آن است که میانه بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال و در خوشبینانه ترین حالت در حد نرمال باشد این در حالیست که میانه دما طی سه ماه آینده حدود 0.5 تا 1 درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تا نیمه اول پاییز به نظر می رسد که کم بارشی و خشکسالی ادامه داشته باشد و صرفه جویی مصرف آب در همه بخش ها اعم از کشاورزی، صنایع و حتی مصارف خانگی و مدیریت منابع و مصارف آب لازم است.

ناهنجاری بارش در پاییز

ناهنجاری دما در پاییز

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره تحلیل نوسان دمای هوا استان تهران در شهریور ماه 1401 اظهار کرد: میانگین ماهانه دما در این ماه 23.6 درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با بلندمدت0.3 درجه سلسیوس کاهش یافته این در حالیست که میانه حداقل دما در این ماه نسبت به بلند مدت 0.8 درجه سلسیوس کاهش و میانه بیشینه دما0.2 درجه سلسیوس افزایش داشته است. به عبارت دیگر دمای هوا در شهریورماه بطور نسبی کمتر از معمول بوده است.

وی ادامه داد: میانه دمای هوا استان تهران از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا خاتمه شهریور ماه 15.5 درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با بلندمدت، 0.8 درجه سلسیوس بیشتر بوده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره میزان بارش (پهنه ای) در شهریورماه گفت: آنالیز آماری مقادیر بارش ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان، بیانگر آن است که میزان بارش (پهنه ای) شهریور در سطح استان، 0.7 میلی متر بوده است که در مقایسه با بلند مدت 90 درصد کاهش داشته است.

غلامی در خاتمه توضیح داد: میزان بارش استان تهران از ابتدای سال زراعی (مهر1400)، 191.3 میلی متر بوده که در مقایسه با بلند مدت 35 درصد کاهش یافته است.

منبع: فرارو

به "تداوم خشکسالی در تهران تا نیمه اول پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم خشکسالی در تهران تا نیمه اول پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید