توجه به آب از سیاست های راهبردی دولت است

به گزارش وبلاگ خبری، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توجه به موضوع آب، تالاب و رودخانه یکی از سیاست های راهبردی دولت سیزدهم است.

توجه به آب از سیاست های راهبردی دولت است

مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در ملاقات با مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی کفت: متولی اصلی مدیریت تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست است و باید دستگاه های ذیربط هم طبق برنامه مدیریت جامع تالاب، تحت نظارت اداره های کل حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی خود را انجام دهند.

او اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب، تالاب و رودخانه ها در دولت سیزدهم به عنوان یک موضوع حیاتی، به عنوان یکی از سیاست ها و راهبرد های اصلی در دستور کار حفاظت، مدیریت و احیا و پایش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در مدیریت تالاب ها باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده گردد زیرا که یکی از اصلی ترین ظرفیت ها برای کنترل و حفاظت از تالابها، جوامع محلی و مردم بومی حاشیه تالاب ها هستند.

ذوالجودی اعلام کرد: شرایط تالاب های کشور به علت خشکسالی متوالی، توسعه کشاورزی و حفر چاه های غیر مجاز در حاشیه این تالاب ها شنماینده و در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم در این ملاقات با اشاره به حوزه رودخانه حفاظت شده کشف رود، وجود حیات بیولوژیک فعال در بستر این منطقه را فرصتی برای ارائه خدمات ارزشمند زیست بومی دانست و گفت: چالش زیست محیطی در بخش میانی کشف رود مطرح است که 50 کیلومتر از جهت رودخانه با تمرکز بر فعالیت های مالی و اجتماعی، در بخش های مختلف شهری، خدماتی و صنعتی را به خود مشغول نموده است.

او اضافه کرد: بهره برداری نا به جا و برداشت های بی رویه آب و کشت و کار و دخالت عوامل انسانی از مسائل اصلی این رودخانه است و تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه کشف رود باید به رسالت قانونی خود در این زمینه عمل نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: کاهش بارندگی، برداشت بی رویه در بخش کشاورزی و حفر چاه های غیر مجاز در حاشیه تالاب ها شرایط نامناسبی را برای تالاب ها به وجود آورده است.

وبلاگ خبری خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توجه به آب از سیاست های راهبردی دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به آب از سیاست های راهبردی دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید